پایان المپیاد استانی ورزش‌های بومی محلی خراسان شمالی


پایان المپیاد استانی ورزش‌های بومی محلی خراسان شمالی

بجنورد- ایرنا- المپیاد استانی ورزش‌های بومی، محلی خراسان شمالی، جام خوشه چین، روز جمعه با معرفی نفرات و تیم های برتر در بجنورد پایان یافت.

رئیس هیات ورزش های بومی، محلی خراسان شمالی روز جمعه به خبرنگار ایرنا گفت: این مسابقات در بخش ورزش های بومی محلی در رشته های چوب کشی در اوزان منفی ۶۵ و منفی ۷۵ در بخش زنان و منفی ۷۰ و منفی ۸۵ در بخش مردان و همچنین هفت سنگ مهارتی و طناب کشی برگزار شد.
زیور نعمتی افزود: در پایان این مسابقات در رشته هفت سنگ مهارتی تیم های اسفراین و بجنورد اول و دوم شدند و شیروان و گرمه به صورت مشترک به عنوان سوم دست یافتند.
وی خاطرنشان کرد: در رشته چوب کشی در وزن منفی ۶۵ نیز مائده چوپانی از اسفراین، نیایش طاهری از شیروان و فاطمه میزراخانی از اسفراین و در وزن منفی ۷۵ کیلوگرم فاطمه قاسمی از اسفراین، سپیده بابایی از گرمه و معصومه محمدی از گرمه حائز رتبه های اول تا سوم در گروه زنان شدند.
رئیس هیات ورزش های بومی و محلی خراسان شمالی با اشاره به کسب رتبه اول و دوم توسط تیم های بجنورد و شیروان در رشته طناب کشی مردان، گفت: در رشته هفت سنگ مهارتی نیز مهدی ابراهیمی از اسفراین، رامین کلانتر از بجنورد و سعید دبیری از شیروان موفق به عناوین اول تا سوم شدند.
وی افزود: رضا رضایی از بجنورد و سجاد صابری از شیروان نیز در وزن منفی ۸۵ کیلوگرم چوب کشی و مهدی نکوئیان از بجنورد، علی امجدی از مانه و سملقان و شهریار کریم زاده از شیروان در وزن منفی ۷۰ کیلوگرم این رشته موفق به کسب عناوین برتر شدند.
نعمتی یادآور شد: در مرحله بخش های هر شهرستان افزون بر ۲۵۰ ورزشکار و در مرحله شهرستانی به دلیل عدم شرکت ورزشکاران برخی رشته ها ۱۵۰ ورزشکار در این مسابقات شرکت داشتند.
وی یادآور شد: در مرحله استانی نیز به دلیل افزایش حضور رشته های مختلف تعداد ۷۰ ورزشکار شامل ۴۵ زن و ۲۵ مرد در رشته های بومی و محلی و دو سرعت و استقامت با هم به رقابت پرداختند.
وی اظهار داشت: رشته های کلاسیک این المپیاد نیز شامل رشته های دو سرعت و استقامت و فوتبال و والیبال است که مسابقات دو سرعت و استقامت در این دوره و رشته های فوتبال و والیبال دو هفته آینده برگزار می شود.
رئیس هیات ورزش های بومی و محلی خراسان شمالی اظهار داشت: در پایان این المپیاد نفرات برتر هر رشته که شامل ۲۰ ورزشکار در رشته بومی محلی و ۱۲ ورزشکار در رشته فوتبال و والیبال می شود به المپیاد منطقه ای اعزام خواهند شد.
وی افزود: در پایان این دوره نیز بعد از جمع بندی امتیازات، تیم های برتر به مرحله ملی راه پیدا می کنند.
نعمتی تعداد فعالان ورزش بومی و محلی در سال گذشته را حدود یک هزار و ۵۰۰ نفر ذکر کرد و گفت: با توجه به استقبال زیادی که به دلیل فراهم کردن تجهیزات این رشته ها در روستاها صورت گرفته پیش بینی می شود این تعداد در پایان امسال به افزون بر چهار هزار نفر افزایش یابد.
نخستین دوره جام خوشه چین با هدف ایجاد شور، نشاط و تامین سلامت جسمانی و روانی روستاییان و عشایر برگزار می شود که اجرا و توسعه این طرح به عنوان یک برند ملی در دولت تدبیر و امید، آثار ماندگاری در شادابی و انگیزه مردم در دراز مدت به همراه داشته است.
استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی ۴۵ هیات ورزشی با افزون بر ۲۹ هزار ورزشکار سازمان یافته دارد.
ط/۵۱۳۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی بهاره رهنما و الهام پاوه نژاد با پوشش نامتعارف//تولیدی