آموزش کاور ناخن و نحوه پاک کردن آن


اکثر ما در بلند کردن ناخن ها و نگهداری از آن دچار مشکلات فراوانی می شویم به همین دلیل شاید به صورت طبیعی نتوانیم ناخن های زیبایی داشته باشیم، به همین دلیل بیشتر خانم ها برای اینکه ناخن های ماندگار تری داشته باشند از کاشت ناخن استفاده می کنند که دارای تیپ های مختلفی است، اما نوع دیگری هم از زیبا سازی ناخن وجود دارد که به آن کاور ناخن می گویند که...

اکثر ما در بلند کردن ناخن ها و نگهداری از آن دچار مشکلات فراوانی می شویم به همین دلیل شاید به صورت طبیعی نتوانیم ناخن های زیبایی داشته باشیم، به همین دلیل بیشتر خانم ها برای اینکه ناخن های ماندگار تری داشته باشند از کاشت ناخن استفاده می کنند که دارای تیپ های مختلفی است، اما نوع دیگری هم از زیبا سازی ناخن وجود دارد که به آن کاور ناخن می گویند که با کاشت ناخن فرق دارد.

آموزش کاور ناخن و نحوه پاک کردن آن

این روش برای خانم هایی که بنا به هر دلایلی مانند ترس از عوارض کاشت ناخن، نمی خواهند از روش کاشت استفاده کنند بسیار مناسب است، به همین دلیل کاور ناخن به دلیل طبیعی بودن و مستحکم بودنش می تواند برای این گونه افراد بسیار مناسب تر باشد. نکته ای که در مورد کاور ناخن وجود دارد این است که برای اینکه این روش بر روی دستان شما به زیبا ترین نحو جلوه گر شود باید ناخن هایتان کمی بلند باشد.

آموزش کاور ناخن و نحوه پاک کردن آن
آموزش کاور ناخن و نحوه پاک کردن آن

کاور ناخن چیست؟

کاور ناخن یا همان یک روش بسیار ساده و مدرن برای زیبا سازی ناخن طبیعی و محافظت کننده در برابر شکستگی است، کاور به صورت یک لایه نازک بر روی ناخن کشیده می شود که باعث می شود ناخن فرم زیبایی و برجسته ای به خود بگیرد و هم اینکه باعث می شود ناخن های شما مستحکم تر شود.

قبل از آشنایی با آموزش کاور ناخن باید بدانید که این روش همانند کاشت ناخن است اما تنها تفاوت کلی که دارد این است در کاشت ناخن از تیپ و یا همان پایه ناخن استفاده می کنند اما در کاور مواد بدون استفاده از تیپ مستقیما بر روی ناخن گذاشته می شود. کاور ناخن دارای مراحلی به شرح زیر می باشد.

آموزش کاور ناخن و نحوه پاک کردن آن

وسایل مورد نیاز:

پرایمر (چسب) لاک مانیکور پودر مخصوص محلول ضد قارچ کلینزر یا بافر روغن ابزار مورد نیاز( قیچی، ناخن گیر، کاتر، گوشت گیر)

مراحل انجام کاور

در ابتدا انجام کاور باید سطح ناخن را از تمام آلودگی ها با استفاده از روش مانیکور پاک کنیم تا این کار در یک شرایط کاملا مطلوب و بهداشتی انجام شود. در روش مانیکور باید تمام گوشت های اضافه و پوسته های مرده اطراف ناخن به خوبی گرفته شود، این کار را با دقت انجام دهید تا آسیبی به اطراف ناخن وارد نشود.

آموزش کاور ناخن و نحوه پاک کردن آن

در مرحله بعد باید بر روی ناخن ها خراشی سطحی ایجاد کنید و سپس شروع به سوهان کشیدن کنید، از سوهان کشیدن زیاد خودداری کنید زیرا می تواند باعث بروز قارچ شود. هنگامی که شروع به سوهان زدن می کنید سعی کنید تراش های ناخن را کنار نزنید و همانطور روی ناخن بافی بماند. سپس با استفاده از یک پد مخصوص کلینزر را روی ناخن بزنید، این محلول باعث از بین رفتن چربی ناخن ها می شود. در این مرحله از کاور ناخن باید از محلول ضد قارچ استفاده کنید، محلول را باید مستقیما روی کوتیکول و صدف ناخن بزنید.

آموزش کاور ناخن و نحوه پاک کردن آن

بعد از خشک شدن ضد قارچ بر روی ناخن باید با استفاده از قلمو مخصوص پرایمر را روی صدف ناخن گذاشته شود، در اینجا توجه داشته باشید که پرایمر نباید با کوتیکول خورده شود، پس در گذاشتن آن دقت کنید. سپس بعد از گذاشتن پرایمر کار اصلی را انجام می دهیم، در این قسمت مواد را تک تک بر روی ناخن گذاشته و قالب مخصوص را روی ناخن می گذاریم و بخ خوبی فشار می دهیم تا کاملا کاور به پرایمر بچسبد. بعد از کاور ناخن با استفاده از سوهان شکل ناخن را به زیبایی قالب دهی کنید.

کاور روی ناخن را هم می تواند با استفاده از ژل انجام داد این روش برای کسانی که دارای ناخن های زیبا و خوش حالتی دارند بسیار مناسب است، برای انجام این روش باید با استفاده از ماده لیکوئید و پودر آکرولیک مواد را روی ناخن گذاشته می شود، سپس باید دستانتان را به مدت ۲ دقیقه در دستگاه UV قرار دهید تا ژل خشک شود و سپس می توانید با استفاده از سوهان آن را قالب دهی کنید.

آموزش کاور ناخن و نحوه پاک کردن آن

نحوه پاک کردن کاور از روی ناخن

وسایل مورد نیاز برای ریمو کاور ناخن:

استون و پاک کننده های ژل پولیش فویل آلومینیومی پنبه سوهان یا بافر ناخن

شما می توانید با استفاده از این روش در خانه به سادگی به پاک کردن کاور خود بپردازید.

ابتدا باید سطح ناخن خود را کمی سوهان بکشید تا از ضخامت کاور کاسته شود و عملیات برداشتن راحت تر انجام شود. در حین سوهان کشیدن به این نکته توجه داشته باشید که بیشتر از حد بر روی ناخن سوهان نکشید زیرا ممکن است به سرعت سطح ناخن اصلی شما آسیب ببیند.

سپس بعد از سوهان کشیدن باید با استفاده از استون ۱۰۰ درصد و آغشته کردن پنبه ها به آن پنبه ها را روی ناخن می گذاریم. برای انجام این کار بهتر است از آستون کمتری استفاده کتید زیرا مصرف زیاد آستون باعث می شود رنگ ناخن تغییر کند. سپس بعد از آن تکه های آلومینیوم را در سایز های یکسان برش بزنید و در حالی که پنبه بر روی ناخن است فویل را در سر انگشتان بپیچانید. سپس بگذارید به مدت ۱۵ دقیقه انگشتانتان در فویل باقی بماند.

آموزش کاور ناخن و نحوه پاک کردن آن

در این ۱۵ دقیقا کاور به آرامی نرم می شود و شروع به جدا شدن از سطح ناخن می کند،سپس تک تک ناخن ها را چک کنید در صورت نرم شدن با برداشتن فویل ها کاور هم به آرامی از سطح ناخن جدا می شود. اگر دیدید هنوز کاور سخت است دوباره فویل را به دور آن بپیچید.

بعد از آن که فویل ها را باز کردید با استفاده از یک کاردک مخصوص ( چوب مانیکو) مواد را از روی ناخن به آرامی بردارید یک سپس در مرحله آخر ناخن ها را سوهان می زنیم تا تکه های اضافه کاور از روی ناخن جدا شود. و پاکسازی می کنیم.

در آخر باید بدانید که کاور ناخن هم خالی از عوارض نیست، زیرا هر چیزی که مانع نرسیدن اکسیژن نشود برای ناخن مضر می باشد، از جمله این مضرات می توان به عفونت های قارچی ناخن، تغییر شکل ناخن، تغییر رنگ ناخن، و کبودی ناخن را می تواند در بر داشته باشد.

عفونت های قارچی، تغییر رنگ ناخن، کبودی و تغییر شکل ناخن ازعوارض کاور ناخن است و حتی ممکن است براثر مواد به کار رفته، رنگ ناخن کبود و سبز شده و شکل بدی به خود بگیرد.

شما می توانید برای تقویت ناخن های خود بعد از عملیات ریمو کاور از روش های خانگی برای تقویت آنها استفاده کنید.

منبع : آرگا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آرایش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل فوق العاده خاص پریناز ایزدیار برای عید+ عکس