هندیجان در حال نزدیک شدن به توسعه شهری است


هندیجان در حال نزدیک شدن به توسعه شهری است

اهواز- ایرنا- استاندار خوزستان با اشاره به آغاز عملیات اجرایی هفت پروژه عمرانی همزمان با آخرین روز از هفته دولت در شهرستان هندیجان، گفت: این شهرستان با تکمیل زیرساخت‌های مورد نیاز به توسعه شهری نزدیک می‌شود.

غلامرضا شریعتی در حاشیه افتتاح و آغاز عملیات اجرایی پروژه های عمرانی هفته دولت شهرستان هندیجان در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: امروز در آخرین روز از هفته دولت پروژه‌های زیادی در شهرستان هندیجان در بخش زیرساخت و خدمات افتتاح و یا عملیات اجرایی آنها آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه با انجام این اقدامان شهرستان هندیجان به توسعه شهری نزدیک می شود، گفت: یکی از مهم ترین اولویت هایی که برای این شهرستان در نظر گرفته شده است بهبود کیفیت آب شرب شهری و روستایی است که با اتمام پروژه هایی که امروز کلنگ آنها به زمین زده شد، مسائل آب شرب این شهرستان بیمه می شود.

نماینده عالی دولت در استان همچنین به آغاز عملیات اجرایی پروژه های گاز رسانی، افتتاح اصلاح و ترمیم جاده های روستایی و اصلی به سمت هندیجان اشاره کرد و گفت: در این بین نیز پروژه هایی در حوزه محیط زیست، منابع طبیعی و میراث فرهنگی افتتاح و یا کلنگ زنی شد.

بهره برداری از ۲۴۰ میلیارد ریال پروژه

استاندار خوزستان به انجام سرمایه گذاری های مشترک با شهرداری هندیجان در زمینه راه اندازی مجتمع های رفاهی اشاره کرد و گفت: ارزش پروژه هایی که امروز همزمان با آخرین روز از هفته دولت به بهره برداری رسید بالغ بر ۲۴۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

شریعتی بر ضرورت استقلال هرچه بیشتر شهرستان هندیجان و استقرار ادارات مختلف تاکید کرد و یادآور شد: امروز اداره ثبت اسناد و املاک هندیجان به بهره برداری رسید و از این پس نیاز نیست شهروندان برای انجام امور مربوط به اسناد ملکی به شهرستان های مجاور مراجعه کنند.

آغاز عملیات اجرایی ۶۵۰ میلیارد ریال طرح عمرانی در هندیجان

وی همچنین از آغاز عملیات اجرایی پروژه های هفته دولت به ارزش ۶۵۰ میلیارد ریال خبر داد و گفت: پیش بینی می شود این پروژه ها که در زمینه های زیر ساختی و خدمات رسانی به مردم هستند، طی یک سال آینده به بهره برداری برسند.

استاندار خوزستان ادامه داد: شهرستان هندیجان از ظرفیت و استعدادهای ویژه ای در حوزه های کشاورزی، تجاری، بندری و بازرگانی برخوردار است که می تواند استان را در مسیر توسعه هرچه بیشتر همراهی کند.

بندر صیادی بحرکان در مجاورت خلیج فارس از توابع شهرستان هندیجان در ۱۳ کیلومتری این شهر واقع شده است. این بندر در حال حاضر با داشتن ۲۵۴ شناور یکی از مهمترین بنادر صیادی استان خوزستان به شمار می ‌آید.

بندر سجافی هندیجان نیز یکی دیگر از بنادر مهم تجاری و صیادی خوزستان است که در ۳۰ کیلومتری شهر هندیجان در کرانه شمال خلیج فارس واقع شده است.

۹۹۳۱/۶۰۶۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی اوس غلام ”نون خ” با استایلی شیک و امروزی رو دیده بودین ؟!