ظرفیت پرورش ماهی در دریاچه سد کارون 4 حدود 40 هزار تن است


ظرفیت پرورش ماهی در دریاچه سد کارون 4 حدود 40 هزار تن است

شهرکرد- ایرنا- رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: براساس مطالعات انجام شده ، ظرفیت تولید و پرورش ماهی در قفس در دریاچه پشت سد کارون 4 بیش از 40 هزار تن در سال است.

ذبیح الله غریب روز شنبه در گفت و گو با ایرنا از پرورش و تولید ۲ هزار و ۳۰۰ تن ماهی در قفس در زمان کنونی خبر داد و افزود : پرورش ماهی در قفس، بهترین گزینه و ظرفیت مناسب برای رونق اقتصادی در بخش شیلات و آبزی پروری است.

به گفته وی، طرح مطالعاتی پرورش ماهی در قفس سد کارون ۴ از سال ۹۰ آغاز شد و براساس دستورالعمل سازمان شیلات، این سد از نظر زیست محیطی اجازه پرورش ماهی سردابی در قفس را دارد.
وی افزود: اجرای دستورالعمل سازمان شیلات برای پرورش ماهی در قفس در بزرگترین سد بتونی قوسی کشور به تایید کارشناسان وزارت نیرو، سازمان شیلات و محیط زیست رسیده است.
رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری ، این استان را قطب تولید ماهی سردابی کشور دانست و افزود: با توجه به بالا بودن نرخ بیکاری در استان، ایجاد اشتغال در بخش آبزی پروری استان یک ضرورت است.
به گفته وی، این استان با تولید سالانه بیش از ۲۴ هزار تن ماهی سردابی رتبه نخست در تولید ماهی قزل آلا کشور را دارد.
به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری سرچشمه رودخانه زاینده رود و کارون و بخش کوچکی از دز ۲۴۰ مزرعه پرورشی دارد که سالانه بیش از ۲۴ هزار تن ماهی سردآبی (قزل آلا ) تولید می کند.

سد کارون ۴ در ۱۹۰کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد و در دهه ۸۰ این سد آبگیر و بهره برداری شد.

۶۱۹۹/۲۰۹۷

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


غار کوه گره خان آباد