قیمت مرغ در خوزستان رو به کاهش است


قیمت مرغ در خوزستان رو به کاهش است

دزفول - ایرنا - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: با توجه به روند کاهشی دما و مطلوب تر شدن شرایط جوجه ریزی، قیمت مرغ در خوزستان روبه کاهش است.

امیر حسین نظری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: قیمت هر کیلوگرم مرغ در خوزستان اکنون بین ۱۳۵ تا ۱۴۵ هزار ریال در نوسان است که امیدواریم حداقل ۱۰ تا ۱۵ هزار ریال کاهش یابد و به نرخ واقعی خود برسد.

وی یکی از دلایل افزایش قیمت مرغ در استان خوزستان را گرمای هوا عنوان کرد و افزود: گرما باعث افزایش استهلاک و تلفات و در نهایت کاهش جوجه ریزی می شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان با اشاره به صدور ۱۰۰ پرونده بهره برداری در سال گذشته در این استان گفت: این پروانه ها نزدیک به پنج هزار فرصت شغلی ایجاد کرده اند.

وی افزود: پنج هزار پروانه کسب نیز سال گذشته صادر و نزدیک به ۱۰ هزار فرصت شغلی از این طریق ایجاد شد.

نظری اظهار داشت: امید است طرح های پالایشگاه گاز بیدبلند و پتروشیمی مسجد سلیمان تا پایان سال بهره برداری شوند زیرا با بهره برداری از این طرح ها تولید ناخالص ملی افزایش می یابد و اشتغال قابل توجهی نیز بوجود می آید.

وی یکی از سیاست های وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال های اخیر را ایجاد و راه اندازی مجتمع های خدماتی تجاری و زنجیره ای عنوان کرد و افزود: یکی از ویژگی های این فروشگاه ها ارائه خدمات تجاری و تفریحی به صورت یک جا به مصرف کننده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان با اشاره به بهره برداری از مجتمع تجاری تفریحی گلباران دزفول گفت: این مجتمع توسط بخش خصوصی با ۳۰ هزار مترمربع زیربنا احداث شده و برای ۶۰۰ نفر اشتغالزایی کرده است.

۳۰۲۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا