ورزشکار زنجانی در مسابقات بین المللی رزم‌آوران به نشان طلا دست یافت


ورزشکار زنجانی در مسابقات بین المللی رزم‌آوران به نشان طلا دست یافت

زنجان - ایرنا - مصطفی حاجی میری، ورزشکار جوان و توانمند استان زنجان در چهارمین دوره رقابت‌های بین‌المللی رزم‌آوران (جام وحدت) به مقام قهرمانی دست یافت.

در بخش انفرادی و در وزن نخست این رقابت‌ها، مصطفی حاجی میری از تیم ایران ب به مقام نخست دست یافت، نجیب کریمی از افغانستان دوم شد و محمدرضا بنا از تیم ملی ایران الف به مقام سوم دست یافت.

این ورزشکار زنجانی ۲۳ ساله زنجانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این پیکارها، جمعه /هشتم شهریورجاری/ با حضور قریب ۶۰ ورزشکار منتخب از کشورهای گرجستان، ارمنستان در سالن تختی اصفهان و در اوزان مختلف برگزار شد که تیم ایران الف با کسب ١۶ امتیاز مقام قهرمانی را از آن خود کرد، افغانستان با سه امتیاز نایب قهرمان شد و گرجستان نیز با ٢ امتیاز در مکان سوم جای گرفت.

مصطفی حاجی میری که به عنوان تنها ورزشکار زنجانی در این پیکارها حضور داشت، افزود: در دیدار نخست خود در وزن منفی ۶۰ کیلوگرم این مسابقات به مصاف حریفی از افغانستان رفتم و سپس در برابر دیگر حریفان خود از کشورهای ارمنستان، گرجستان و ایران به پیروزی دست یافتم.

وی با بیان اینکه برای نخستین بار بود که در این مسابقات شرکت می‌کردم، خاطرنشان کرد: سال ۲۰۱۲ نیز با شرکت در تورنمنت بین المللی کیک بوکسینگ که در استان یزد برگزار شد به عنوان بهترین مبارز شناخته شدم.

این ورزشکار عنوان دار زنجانی افزود: برای کسب آمادگی و انتخاب جهت شرکت در این رقابت‌ها در اردوی انتخابی تیم ملی که از ۲۶ مرداد ماه امسال تا سوم شهریور جاری در همدان برگزار شد شرکت داشتم و توانمندی خود را برای حضور در چهارمین دوره مسابقات بین المللی، به منصه ظهور گذاشتم.

حاجی میری با اشاره به اینکه از سال ۸۳ در مسابقات قهرمانی رزم آوران کشور شرکت می کنم و تاکنون نیز به ۹ نشان طلا و ۲ نشان نقره دست یافته ام و هنوز برای فخرآفرینی در رقابت های درون و برون مرزی، فرصت بسیار دارم.

مسابقات بین المللی رزم آوران «جام وحدت» روز جمعه با حضور تیم‌های به همت انجمن رزم آوران ایران و هیات انجمن‌های ورزشی استان اصفهان، در سالن ١٧ شهریور تختی اصفهان برگزار شد.
رزم‌آوران نام یک ورزش رزمی ایرانی است که در آن مجموعه فنون و مهارت‌های لازم برای نبرد به هر رزم‌آور آموزش داده می شود، این فنون چند بخش را شامل می‌شود یک بخش دفاع ها و ضربات دست و پا است که بدون گرفتن حریف انجام می شود، در بخش دیگری درگیری از نزدیک وجود دارد که با گرفتن بدن یا لباس حریف اجرای فن با کشش و پرتاب و قفل و بست مفاصل حریف صورت می گیرد مثل کشتی و علاوه براین آموزش های کاربردی انواع سلاح های سرد، دفاع شخصی، عبور سریع از موانع با افت و خیزها و همچنین حرکات آکروباتیک بخش های دیگر این رشته را تشکیل می دهد.

۶۰۸۴/۶۰۸۵

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی