تاکید مجالس ایران و اندونزی بر گسترش همکاری ها


تاکید مجالس ایران و اندونزی بر گسترش همکاری ها

تهران- ایرنا- رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی که در راس هیاتی از اعضای این کمیسیون به اندونزی سفر کرده است، در دیدار با جمعی از مقامات مجلس و وزیر دادگستری این کشور در خصوص همکاری های پارلمانی دو کشور و گسترش همکاری ها در مجامع بین المللی از جمله اتحادیه بین المجالس مذاکره کرد.

به گزارش روز شنبه سفارت جمهوری اسلامی ایران از اندونزی،اعضای کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس ایران در دیدار با با وزیر دادگستری و حقوق بشر، نایب رئیس مجلس نمایندگان، رئیس قوه قضاییه و نایب رئیس مجلس مناطق اندونزی بر گسترش روابط دوجانبه تهران- جاکارتا تاکید کردند .
رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با تشریح جایگاه کمیسیون حقوقی و قضایی و وظایف آن در مجلس شورای اسلامی، آمادگی خود را برای تبادل اطلاعات و تجربیات در جهت شناخت بیشتر کمیسیون های مربوطه دو کشور اعلام کرد.

ملکشاهی در ادامه به همکاری های دو کشور در بین المجالس و همچنین حمایت های فی مابین در خصوص موضوعات بین المللی خصوصا معضلات گریبانگیر جهان اسلام اشاره و از مواضع پارلمان اندونزی در این موارد به ویژه در حمایت از جمهوری اسلامی ایران در بحث حقوق بشر قدردانی کرد.

وی با تشریح اقدامات جمهوری اسلامی ایران در مقابله با تروریسم، همکاری دو کشور در مبارزه با این پدیده شوم را که از سوی کشورهای غربی برای ارائه چهره خشن از اسلام حمایت می شود، خواستار شد. در بخش دیگری از این گفت و گوها اقدامات ایران در مبارزه با مواد مخدر و تجربیات بدست آمده در این خصوص و آمادگی کشور برای هر گونه همکاری و انتقال تجربه به طرف اندونزیایی اعلام شد.

مقام های اندونزیایی نیز دراین دیدارها با اشاره به مناسبات خوب بین جمهوری اسلامی ایران و اندونزی، روابط جاکارتا- تهران را بسیار با اهمیت توصیف کرده و گسترش همکاری های دو کشور را در حوزه پارلمانی و بین المجالس مهم ارزیابی کردند.

وزیر دادگستری اندونزی با اشاره به اهمیت دیپلماسی پارلمانی و نقش آن در سیاست خارجی اندونزی، آمادگی وزارت دادگستری و حقوق بشر این کشور را برای هر گونه همکاری با مجلس شورای اسلامی ایران اعلام کرد.

مقام های اندونزیایی پیشرفت های ایران در علوم و فناوری های پیشرفته را بسیار عالی ارزیابی کرده و بر فعالیت های صلح آمیز هسته ای به عنوان حق جمهوری اسلامی ایران و هر کشور دیگری تاکید داشتند.

آنها اقدامات آمریکا در اعمال تحریم ها علیه ایران را غیر قانونی و خارج از چارچوب قوانین بین المللی دانسته و حمایت خود را در این زمینه از مواضع کشوراعلام کردند. توسعه روابط اقتصادی و تجاری و همکاری در حوزه های مبارزه با تروریسم و مواد مخدر و همکاری در حوزه های علوم و صنایع پیشرفته از جمله موارد مورد استقبال طرف های اندونزیایی در این دیدارها بود.

**نشست مشترک کنسولی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اندونزی

بر اساس این گزارش،همچنین پنجمین نشست مشترک کنسولی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اندونزی با حضور هیات ایرانی به ریاست محمدی مدیر کل کنسولی وزارت امور خارجه کشورمان و هیات اندونزیایی به ریاست "وینانتو ادی" جانشین معاون تشریفات و کنسولی وزارت امور خارجه اندونزی، در شهر جوک جاکارتا این کشور برگزار شد.


تاکید مجالس ایران و اندونزی بر گسترش همکاری ها

در این نشست مباحث مشترک کنسولی از جمله امور مربوط به روادید، امور دانشجویی، بررسی مسائل قضایی و امور زندانیان طرفین، امور مهاجرین و پناهندگان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. طرفین با استقبال از تصویب دو لایحه معاضدت قضایی در امور کیفری و استرداد مجرمین، ابراز امیدواری کردند تا در اولین فرصت، تفاهمنامه همکاری در خصوص مبارزه با قاچاق مواد مخدر امضا شود.

در این نشست طرف ایرانی خواستار بررسی انتقال محکومان ایرانی و بهبود شرایط زندانیان ایرانی در اندونزی شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مجلس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه شنبه 1 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق