حمله 471 شهرک‌نشین اسرائیلی به مسجدالاقصی در یک هفته گذشته


حمله 471 شهرک‌نشین اسرائیلی به مسجدالاقصی در یک هفته گذشته

بنابر گزارش «قدس پرس»، 471 شهرک‌نشین اسرائیلی طی یک هفته گذشته، مسجدالاقصی را از طریق «باب‌المغاربه» هدف حملات خود قرار دادند.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد به نقل از «middleeastmonitor»، گزارش منتشر شده در «قدس پرس» حاکی از آن است که 471 شهرک نشین اسرائیلی در یک هفته گذشته مسجد الاقصی را هدف حملات خود قرار دادند.

قدس پرس توضیح داد: پلیس اسرائیل شهرک نشینانی را که به مسجد الاقصی از طریق باب المغاربه حمله کردند، اسکورت کرده است.

باب المغاربه مسجد الاقصی از زمان اشغال بیت المقدس در سال 1967 میلادی تا کنون تحت کنترل صهیونیست ها قرار دارد.

بر اساس این گزارش، این حملات اغلب از سوی گروه های «کوه معبد» برنامه ریزی و انجام می شود. یهودیان محوطه پیرامون مسجدالاقصی را «کوه معبد» می‌خوانند. به باور یهودیان، بقایای مهم‌ترین معابد دین یهود در زیر مجموعه مسجدالاقصی قرار گرفته‌است.

مقامات رژیم صهیونیستی در عین حال کماکان دستگیری مسئولان وقف را که متعلق به موسسه وقف اسلامی اردن هستند، ادامه می دهند. این موسسه مسئول برقراری امنیت و ارائه خدمات در مسجد الاقصی است.

در میان تلاش های رژیم اشغالگر برای یهودی سازی بیت المقدس و انتقال سفارتخانه ها به آنجا می توان به طرح های وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی برای ارائه پیش نویس قطعنامه ای اشاره کرد که در آن انتقال سفارتخانه ها به بیت المقدس به عنوان هدفی استراتژیک، سیاسی و ملی تعریف شده است.

برای رسیدن به این هدف، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی پیشنهاد اختصاص 50 میلیون شیکل را برای تشویق کشورهایی که سفارت خود را به بیت المقدس منتقل می کنند، ارائه داد.

پایان پیام/7

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری