ساماندهی مراکز آموزش عالی با دو رویکرد اولویت وزارت علوم است


ساماندهی مراکز آموزش عالی با دو رویکرد اولویت وزارت علوم است

انزلی- وزیر علوم ساماندهی مراکز آموزش عالی با دو رویکرد را اولویت این وزارتخانه دانست و گفت: به دنبال کیفی سازی آموزش‌ها و پویایی مراکز آموزش عالی هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، منصور غلامی عصر شنبه در حاشیه افتتاح ۳۴ طرح دانشگاهی کشور به صورت ویدئو کنفرانس در انزلی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه دانشگاه فنی و حرفه‌ای مهارتی است، اظهار کرد: معتقدیم که باید دوره‌های مهارتی تقویت شده و از آنها حمایت کرد.

وی با بیان اینکه در طول سال‌های گذشته و در برنامه‌های سال آینده نیز حمایت از دوره‌های مهارتی در اولویت وزارت علوم قرار دارد، افزود: دوره‌های حمایتی داوطلبان و دانشجویان ورودی این دانشگاه را در زمان کوتاه وارد مشاغل فنی و حرفه‌ای می‌کند که هم به رشد و توسعه بخش‌های صنعتی کمک کرده و هم اشتغال را برای جوانان زودتر فراهم می‌شود.

وزیر علوم در ادامه با اشاره به اینکه در سال آینده ساماندهی آموزش عالی کشور از اولویت‌های این وزارتخانه است، گفت: در سال‌های گذشته شاهد تعدد و کثرت واحدها و مراکز آموزش عالی در کشور بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه این ساماندهی با رویکرد کیفی سازی دوره‌های مهارتی در مراکز آموزش و عالی انجام خواهد شد، تصریح کرد: قطعاً با دقت در استانداردها و تاکید بر افزایش آنها، شرایط لازم برای دوره‌های دانشگاهی پیش خواهد رفت.

غلامی با اشاره به اینکه کاهش جمعیت داوطلب دانشگاه‌ها و استقبال کمی از برخی از رشته‌های دانشگاهی و دانشگاه‌ها به گونه‌ای که آن دانشگاه با صندلی خالی مواجه می‌شود دومین هدف از ساماندهی مراکز آموزش عالی کشور است، ادامه داد: باید دانشگاه‌ها و مراکز علمی به سمت مأموریت‌های اختصاصی هدایت شوند تا به جای اینکه همه به یک دانشگاه جامع با همه رشته‌ها تبدیل شوند بتوانند بر اساس ظرفیت‌های مناطق و استان‌های خود هدف‌گذاری شوند.

وی با بیان اینکه به دنبال ارتقای فعالیت‌های تحقیقاتی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی هستیم، گفت: عمق کارهای تخصصی و فعالیت‌های این دانشگاه قطعاً زیاد خواهد شد.

وزیر علوم ادامه داد: انتظار داریم این دو رویکرد در آینده آموزش عالی کشور را به یک آموزش عالی پویا و کیفی و با فارغ التحصیلان کارآمدتر تبدیل شود.


به گزارش خبرنگار مهر، منصور غلامی عصر شنبه در حاشیه افتتاح ۳۴ طرح دانشگاهی کشور به صورت ویدئو کنفرانس در انزلی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه دانشگاه فنی و حرفه‌ای مهارتی است، اظهار کرد: معتقدیم که باید دوره‌های مهارتی تقویت شده و از آنها حمایت کرد.

وی با بیان اینکه در طول سال‌های گذشته و در برنامه‌های سال آینده نیز حمایت از دوره‌های مهارتی در اولویت وزارت علوم قرار دارد، افزود: دوره‌های حمایتی داوطلبان و دانشجویان ورودی این دانشگاه را در زمان کوتاه وارد مشاغل فنی و حرفه‌ای می‌کند که هم به رشد و توسعه بخش‌های صنعتی کمک کرده و هم اشتغال را برای جوانان زودتر فراهم می‌شود.

وزیر علوم در ادامه با اشاره به اینکه در سال آینده ساماندهی آموزش عالی کشور از اولویت‌های این وزارتخانه است، گفت: در سال‌های گذشته شاهد تعدد و کثرت واحدها و مراکز آموزش عالی در کشور بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه این ساماندهی با رویکرد کیفی سازی دوره‌های مهارتی در مراکز آموزش و عالی انجام خواهد شد، تصریح کرد: قطعاً با دقت در استانداردها و تاکید بر افزایش آنها، شرایط لازم برای دوره‌های دانشگاهی پیش خواهد رفت.

غلامی با اشاره به اینکه کاهش جمعیت داوطلب دانشگاه‌ها و استقبال کمی از برخی از رشته‌های دانشگاهی و دانشگاه‌ها به گونه‌ای که آن دانشگاه با صندلی خالی مواجه می‌شود دومین هدف از ساماندهی مراکز آموزش عالی کشور است، ادامه داد: باید دانشگاه‌ها و مراکز علمی به سمت مأموریت‌های اختصاصی هدایت شوند تا به جای اینکه همه به یک دانشگاه جامع با همه رشته‌ها تبدیل شوند بتوانند بر اساس ظرفیت‌های مناطق و استان‌های خود هدف‌گذاری شوند.

وی با بیان اینکه به دنبال ارتقای فعالیت‌های تحقیقاتی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی هستیم، گفت: عمق کارهای تخصصی و فعالیت‌های این دانشگاه قطعاً زیاد خواهد شد.

وزیر علوم ادامه داد: انتظار داریم این دو رویکرد در آینده آموزش عالی کشور را به یک آموزش عالی پویا و کیفی و با فارغ التحصیلان کارآمدتر تبدیل شود.

کد خبر 4707418

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس