مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل از سنجش سلامت ۱۹ هزار و ۶۹۸ نفر نوآموز بدو ورود به دبستان در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، احمد ناصری مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل اظهار داشت: تجهیزات مورد نیاز مدارس اردبیل به ارزش ۲ میلیارد و ۳۶۵ میلیون تومان تا مهر سال‌جاری به مناطق و نواحی آموزش و پرورش تحویل داده خواهد شد.

وی افزود: پروژه مهر به مجموعه فعالیت‌های انجام‌شده برای آمادگی برای سال تحصیلی جدید اطلاق می‌شود و شورای پروژه مهر استان اردبیل از ۷ کارگروه تخصصی تشکیل شده است.

وی به بهسازی و تعمیر فضاهای آموزشی، پرورشی و ورزشی استان در قالب پروژه مهر اشاره کرد و گفت: اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان تا مهر امسال ۲۸ آموزشگاه با تجهیزات کامل، ۷ سالن ورزشی و ۶ نمازخانه را به سازمان آموزش و پرورش تحویل داد و افتتاح آنها در هفته دولت صورت گرفت.

ناصری به ضرورت مشارکت اولیای دانش‌آموزان در اداره مدارس اشاره کرد و گفت: بی‌شک اگر می‌خواهیم مدارسی با‌کیفیت و تعلیم و تربیتی مناسب داشته باشیم باید اولیا تا حد امکان در اداره مدارس مشارکت داشته باشند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل همچنین از سنجش سلامت ۱۹ هزار و ۶۹۸ نفر نوآموز بدو ورود به دبستان در استان خبر داد و گفت: برای اجرای طرح ملی سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان در سال جاری، طرح سنجش سلامت از اول تیرماه در استان شروع شده که تاکنون تعداد 14 هزار و 212 نوآموز در پایگاه‌های سنجش استان مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند.

ناصری با بیان این‌که ۵۴۸۶ نوآموز هم در طرح پیش‌دبستانی سال ۹۷ ارزیابی شده‌اند عنوان کرد: در مجموع ۱۹ هزار و ۶۸۹ نفر نوآموز بدو ورود به دبستان سال ۹۸ مراحل سنجش خود را به اتمام رسانده و آماده جای‌دهی در مدارس استان هستند.

رئیس ستاد سنجش سلامت دانش‌آموزان استان اردبیل بیان کرد: ارزیابی نوآموزان پیش دبستانی نیز از ۲۵ مرداد در نواحی یک و دو اردبیل، مناطق مشگین‌شهر، خلخال، پارس‌آباد و گرمی آغاز شد و ۴۵۴ نوآموز در این طرح ارزیابی شدند.

وی بیان کرد: در سنجش سلامت نو‌آموزان بدو ورود به دبستان هم ۹۷۶۶ نوآموز شهری، ۴۴۷۰ نوآموز روستایی و ۴۳۰ نوآموز عشایری مورد سنجش و ارزیابی قرار گرفته‌اند که از این تعداد ۸۰ درصد به مدارس عادی و ۲۰ درصد به مراحل تخصصی سنجش راه یافتند.

ناصری تأکید کرد: طرح سنجش سلامت دانش‌آموزان در استان تا پایان شهریور در ۱۲ پایگاه مستقر در مناطق و نواحی نوزده‌گانه استان ادامه خواهد داشت و پیش‌بینی می‌شود تا پایان این طرح بیش از ۲۲ هزار نفر به پایگاه‌های سنجش سلامت استان مراجعه فرمایند.

این مسئول همچنین گفت: اخذ هرگونه وجه نقد در زمان ثبت ‌نام ممنوع است و والدین شکایات و انتقادات خود را درباره ثبت‌نام دانش‌آموزان به اداره ارزیابی عملکرد اداره کل با شماره تلفن‌های ۳۳۵۲۱۴۶۰ -۳۳۵۲۱۹۹۶ انعکاس دهند.