عمر البشیر اعتراف کرد:دریافت 25 میلیون دلار پول نقد از ولیعهد سعودی


عمر البشیر اعتراف کرد:دریافت 25 میلیون دلار پول نقد از ولیعهد سعودی

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از الجزیره، عمر حسن البشیر، رئیس‌جمهور پیشین سودان  برای اولین بار در دادگاه اعتراف کرد که  شاهزاده محمد بن سلمان مبلغ 25 میلیون دلار پول نقد را با یک جت شخصی برای وی فرستاده است. عمر البشیر 75 ساله که در ماه آوریل به دلیل اعتراضات گسترده پس از سه دهه حکومت سرنگون […]

عمر البشیر اعتراف کرد:دریافت 25 میلیون دلار پول نقد از ولیعهد سعودی

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از الجزیره، عمر حسن البشیر، رئیس‌جمهور پیشین سودان برای اولین بار در دادگاه اعتراف کرد که شاهزاده محمد بن سلمان مبلغ ۲۵ میلیون دلار پول نقد را با یک جت شخصی برای وی فرستاده است.

عمر البشیر ۷۵ ساله که در ماه آوریل به دلیل اعتراضات گسترده پس از سه دهه حکومت سرنگون شد ، روز شنبه در پاسخ به قاضی به دریافت این پول اعتراف کرد اما مدعی شد این پول را صرف کمک به مردم کرده و برای مصرف شخصی از آن استفاده نکرده است.

بنابراین گزارش، عمر البشیر که در یک قفس فلزی در دادگاهی در پایتخت سودان، خارطوم محاکمه شد، ادعا کرد: از دفتر ولیعهد سعودی محمد بن سلمان با مدیر دفتر من تماس گرفتند و گفتند یک پیام از محمد بن سلمان با جت شخصی برای من ارسال می شود . به گفته وی، سلمان نمی خواست که هویت او به عنوان فرستنده پول فاش شود و من هم نمی خواستم که روابط ویژه سودان و عربستان خدشه دار شود.
وی در دادگاه عنوان کرد که سندی درباره نحوه مصرف این پول ندارد و سلمان از او خواسته هر طور که صلاح می داند این پول را خرج کند.
یک بازپرس پیش از این به دادگاه گفته بود که عمر البشیر ۹۰ میلیون دلار وجه نقد از سعودی ها دریافت کرده است. دفتر ارتباطات دولت سعودی هنوز در مورد این ادعا ها اظهار نظری نکرده است.

گفتنی است، این تخلفات می تواند عمر البشیر را بیش از یک دهه پشت میله های زندان بفرستد.
همچنین دادگاه درخواست وکلای البشیر را برای آزادی با قرار وثیقه را رد کرد و جلسه بعدی دادگاه ۷ سپتامبر، ۱۶ شهریورماه برگزار می شود.

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ابهامات بزرگ در مسیر واگذاری سرخابی‌ها/ آغاز دوران جدید در استقلال و پرسپولیس