مساجد به کارکردهای ابتدای اسلام بازگردند


مساجد به کارکردهای ابتدای اسلام بازگردند

آیت الله دژکام گفت: نیاز است که مساجد به همان نقش اصلی که در دین اسلام برای آنها تعیین شده است، برگردند و کارکرد ها و وظایف خود را انجام دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، آیت الله «لطف الله دژکام» عصر امروز (چهارشنبه ۶ شهریور) در مراسم بزرگداشت هفته جهانی مسجد و هفته دولت در مسجد جامع شهدای شیراز با اشاره به جایگاه مسجد در دنیای امروز گفت: نیاز است که مساجد به همان نقش اصلی که در دین اسلام برای آنها تعیین شده است، برگردند و کارکرد ها و وظایف خود را انجام دهند.
نماینده ولی فقیه در استان فارس در ادامه با اشاره به وجود بیش از هفت هزار محیط مذهبی در استان فارس، خاطرنشان کرد: این مکان ها ظرفیتی است که مغفول مانده است و اگر وظیفه گرایانه در مسجد عمل کنیم، همه مسائل ساسی و اقتصادی حل می شود.
امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه مسجد محوری و شبکه سازی مساجد دنبال می شود، خاطرنشان کرد: مساجد ما نباید به صورت تکی و انفرادی فعالیت کنند بلکه باید با هم همکاری داشته باشند و باید مسجد را با محوریت عالم در راستای حکم خدا و تکلیف دینی پیش برد.
وی با اشاره به در مسجد امام مسجد باید تبیین کننده نقش مسجد و وظایف آن باشد، تاکید کرد: یکی از شاخصه های امام مسجد، عالم بودن است و دلیل آن این است که باید نقش هدایت و روشنگری را در مسجد داشته باشد.

خاطرنشان می شود؛ مراسم بزرگداشت هفته جهانی مسجد و هفته دولت با حضور آیت الله «علی سعیدی شاهرودی»، رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا، آیت الله «لطف الله دژکام»، نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز، مسئولان نهاد های فرهنگی و مذهبی، ائمه جماعات، مدیران و اصحاب کانون های مساجد و پایگاه های بسیج در مسجد شهدای شیراز برگزار شد.

پایان پیام/130

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها