حمایتم کنید کتابهایم را چاپ کنم


حمایتم کنید کتابهایم را چاپ کنم

جیرفت - ایرنا - فرهاد سالاری نویسنده جوانی از روستای سالارآباد نودِژ، محروم ترین نقطه جنوب کرمان که تا کنون چندین کتاب در حوزه کودک و نوجوان به رشته تحریر درآورده علت چاپ نشدن آثارش را نداشتن حامی مالی عنوان می کند.

به گزارش ایرنا، جنوب استان کرمان یکی از مناطق محروم و کم برخوردار کشور به شمار می رود اما در همین خطه کم برخوردار، ظرفیت های قابل توجهی در حوزه های مختلف وجود دارد که تنها به واسطه کمبود امکانات و نبود حمایت های مالی، شکوفا نشده اند، البته نباید انکار کرد که ضعف در اطلاع رسانی و معرفی این ظرفیت ها نیز یکی از دلایل وضعیت موجود است، به هر حال محرومیت نمی تواند یک محدودیت به شمار رود و این را جوانان با استعداد جنوب کرمان به خوبی ثابت کرده اند. از بین صدها جوان با استعداد بنا داریم یک نویسنده و ناشر جوان را به شما معرفی کنیم، فرهاد سالاری جوانی از روستای سالارآباد نودژ محروم ترین نقطه جنوب کرمان که به امید آینده ای روشن، برای آینده سازان میهنش می نویسد.

نوشته های این نویسنده جوان امروز در قفسه های کمدِ خانه ای روستایی خاک می خورند اما او از سالهایی که برای تحریرشان وقت و جوانی اش را گذاشته پشیمان نبوده بلکه هنوز به امید روزهایی می نویسد که نوشته هایش با تیراژ بالا چاپ و در بهترین کتابخانه های کشور عرضه شود.

سالاری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از سال ۸۵ به طور حرفه ای به عرصه نویسندگی ورود کردم و در همان سال کتابِ کاشفان جزیره گمشده را در ۶ صفحه و سفیران اقتدار را در ۲۰ صفحه نوشتم.

وی افزود: بعد از ورود به دانشگاه، روند تکمیل کتاب ها را متوقف کردم چرا که درگیر تحقیق و کنفرانس و پژوهش شدم اما در همان دوران دانشگاه، یک مقاله با عنوان میزان استفاده از اینترنت و ماهواره در میان دانشجویان تدوین کردم که مورد پذیرش کنگره آسیب های نوپدید کشور قرار گرفت.

ناشر اهل جنوب کرمان ادامه داد: بعد از فارغ التحصیل شدن، به پژوهش در بخش انحرافات رسانه ای و اجتماعی پرداختم که نتیجه آن مقاله اعتیاد و طلاق و نسل جوان و فضای مجازی شد که به تایید کشورهایی همچون امارات، استرالیا، دانشگاه فرانکفورت آلمان، دانشگاه بی تی آی کانادا، فرانسه و دانشگاه آکسفورد انگلستان نیز رسید.

حمایتم کنید کتابهایم را چاپ کنم

سالاری با بیان اینکه برخی از افراد این مقالات را بدون اعتبار علمی می دانستند عنوان کرد: برای آنها سخت بود باور کنند که یک بچه روستایی از جنوب کرمان رقیبشان شده باشد.

وی ادامه داد: فرض را بر این می گیریم که این مقالات دارای ارزش چندانی نباشند اما خطاب به ایشان می گویم که دوستان عزیز مقالات شما که معتبر هستد چند راهکار برای حل ناهنجاری های اجتماعی ارائه کرده اند.

این نویسنده نودژی تصریح کرد: یک مقاله تحقیقاتی خوب به فرموده مقام معظم رهبری باید خروجی داشته باشد، اگر مقالات شما خروجی و راهکار دارند پس چرا آنها را برای اجرا در جامعه ارائه نمی کنید.

وی اضافه کرد: این در حالی است که تمامی مقالات من ۱۵ تا ۲۰ راهکار برای مقابله با ناهنجاری های اجتماعی دارند چرا که هر مقاله باید چندین نوبت از فیلتر کارشناسان مشاور عبور می کرد.

سالاری بیان کرد: امروز هم مقاله ای با عنوان نقش مشروبات الکلی بر ناهنجاری های اجتماعی، در دستور کار دارم و هم اکنون مطالعات نخستین آن را انجام می دهم که اگر مشکلی پیش نیاید تا چند وقت دیگر از نودِژ و شهرستان منوجان جنوب کرمان در کنفرانسی در کشور آمریکا ارائه خواهد شد.

وی با بیان اینکه سال ۹۳ ازدواج کردم و نتیجه آن ازدواج، دو فرزند دختر به نام های ثنا و آسناست گفت: من از حق زن و بچه خود خرج کارهای فرهنگی کردم و نهایتا در سال ۹۷ با کمک ها و حمایت های محمودی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی منوجان، حسین اوژند رئیس شورای شهر، محسن سمندری رئیس اسبق اداره ارشاد، منصوری مسئول معین اقتصادی شهرستان و علیرضا درویش نژاد مدیرکل سابق ارشاد استان همدان کتاب کاشفان جزیره گمشده در ۶۷ صفحه با بازخوانی و ویراستاری سمیه رازمند بعد از دردسر های فراوان منتشر شد.

این ناشر جوان به دیداری که به همراه نخبگان هنرمند بسیجی با رهبر معظم انقلاب داشتند اشاره کرد و افزود: مقام معظم رهبری در این دیدار، هنرمندان را یک سرمایه ملی توصیف کردند، سرمایه هایی که راهکارهایی جدید برای حل مشکلات فرهنگی و اجتماعی کشور دارند و از ما خواستند با وجود تمامی مشکلاتی که پیش رو داریم سرعت عملکرد خود را دوچندان کنیم.

وی ادامه داد: این توانایی را دارم که با هر موضوع پیشنهادی، طی چند دقیقه داستان پردازش کنم که نمونه بارز آن داستان عشق خمینی در بیوران است که در مدت زمان ۱۵ دقیقه آن را نوشتم و بعد از ویرایش، در دقیقه ۹۰ به کنگره شهید شهسواری ارسال و رتبه دوم کنگره را کسب کردم.

سالاری اظهار داشت: امروز معضل بیکاری هم به مشکلات خانوادگی ام دامن زده و هر روز اوضاع زندگی ام بحرانی تر می شود و از مسئولان محترم درخواست می کنم که شرایطی را فراهم کنند تا بتوانم دیداری با وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی کشورم داشته باشم.

هم اینک این جوان هنرمند از روستای سالارآباد نودژ در شهرستان منوجان جنوب کرمان با وجود تمامی مشکلات و محرومیت ها، کتاب های پیک سرنوشت با موضوع عاشقانه، سفیران اقتدار با داستان پلیسی و جنایی، هانا با موضوع ایثار و شهادت، امپراطور آسمان با موضوع تخیلی ویژه کودکان و نوجوانان، کاشفان جزیره گمشده با موضوعی ماجراجویانه و کتاب عشق خمینی در بیوران با موضوع انقلاب و دفاع مقدس را به رشته تحریر درآورده و برای چاپ و انتشار آنها نیازمند حمایت های مالی مسئولان و خیران فرهنگدوست کشور است.

7429/9875

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا