هیاتهای عزاداری توصیه های پلیس را جدی بگیرند


هیاتهای عزاداری توصیه های پلیس را جدی بگیرند

کرمان - ایرنا - فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به در پیش رو بودن ایام سوگواری شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) گفت: هیاتهای عزاداری توصیه های پلیس را جدی بگیرند.

سردار عبدالرضا ناظری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن تسلیت ایام سوگواری شهادت حضرت امام حسین (ع) و ۷۲ تن از یاران با وفایش افزود: تامین نظم و امنیت ایام محرم یکی از با ارزش ترین ماموریت های پلیس است.

وی گفت: در این ایام، انتظار مردم از پلیس این است که هرجا نیاز دارند در دسترس آنها باشیم و وظیفه داریم با تلاش بیشتری نسبت پیشگیری از وقوع سرقت ها و سایر جرائم گام برداریم تا مردم با آسودگی خاطر در مجالس عزاداری شرکت کنند.

فرمانده انتظامی استان کرمان تصریح کرد: نظر به اینکه هدف از قیام عاشورا احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر است مراسم باید به گونه ای برنامه ریزی و اجرا شود که زمینه حضور اوباشان و مزاحمان نوامیس مسلمین فراهم نشود.

سردار ناظری با بیان اینکه مسئولان هیات های مذهبی از افراد مطمئنی به عنوان همیان محرم جهت نظم بخشیدن و مسئولیت انضباطی وترافیکی هیات انتخاب کنند بیان داشت: استفاده از آلات وادوات موسیقی غیرمجاز و غیرمتعارف ارگ و آلات مشابه ممنوع است و هیات ها می توانند فقط از طبل و سنج استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه از جابجایی عزاداران در نقاط مختلف شهر و خارج از شهر با وسایل نقلیه باربری همچون کامیون وکمپرسی ممنوع است گفت: به منظور جلوگیری از هرگونه آلودگی صوتی توسط هیات های مذهبی عزادار به ویژه هنگام شب، حال سالمندان و بیماران رعایت شود.

سردار ناظری از عموم شهروندان خواست در هنگام ترک منزل و یا پارک خودرو جهت حضور در مراسمات عزاداری نکات حفاظتی لازم برای پیشگیری از سرقت را مد نظر قرار داده و نهایت همکاری با ماموران انتظامی را داشته باشند.

براساس این گزارش هم اکنون تعداد ۲۸۰۰ هیات عزاداری مجوز دار در استان کرمان وجود دارد که ۳۲۰ هیات ثابت و سیار آن در مرکز این شهرستان فعال هستند.

۹۸۹۵/ ۵۰۵۴

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شنیده شدن صدای انفجار در شهر قهجاورستان اصفهان