70 کشته و زخمی در حمله هوایی ائتلاف سعودی به زندان یمن  


جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی بامداد یکشنبه هفت مرتبه منطقه‌ای را در شهر ذمار واقع در شمال یمن بمباران کردند.

70 کشته و زخمی در حمله هوایی ائتلاف سعودی به زندان یمن
 

به گزارش ایکنا؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، اجساد ۴۰ نفر از قربانیان در حمله هوایی ائتلاف متجاوز سعودی به منطقه‌ای در شهر ذمار، از زیر آوار خارج شده و ۳۰ نفر از زخمی‌ها نیز به بیمارستان منتقل شده اند.

عبدالقادر مرتضی، رئیس کمیته امور ملی اسرای یمنی وابسته به دولت نجات ملی یمن در مورد این حملات گفت: جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی در این حملات یک زندان را که در آن زندانیان دشمن حضور داشتند، هدف قرار داده است.

عبدالقادر مرتضی گفت: در این زندان ۱۷۰ زندانی از مزدوران ائتلاف سعودی حضور داشتند. تا کنون شماری از آن‌ها کشته یا زخمی شده اند و همچنان سرنوشت بسیاری از زندانیان نامعلوم است و تیم‌های امدادی به دلیل شدت بمباران و تداوم آن نمی‌توانند خود را به راحتی به محل حادثه برسانند. این زندان برای دشمن و کمیته بین المللی صلیب سرخ نیز شناخته شده است و این کمیته چند بار از آن بازدید کرده است.

وی گفت: ما متجاوزان ائتلاف سعودی و در رأس آن‌ها عربستان و امارات را مسئول کامل این حمله و نتایج آن می‌دانیم. از سازمان‌های بین المللی و محلی و رسانه‌ها می‌خواهیم این جنایت هولناک را محکوم کنند و از نزدیک از محل حادثه بازدید کنند.

«طه متوکل» وزیر بهداشت دولت نجات ملی یمن نیز در خصوص این حادثه گفت: در این حادثه شمار زیادی کشته شده اند و تیم‌های امدادی در حال خارج کردن جسد‌ها از زیر آوار هستند. ما از همه سازمان‌ها برای امداد رسانی به شمار زیاد قربانیان این حادثه درخواست کمک می‌کنیم. با توجه به شمار بالای قربانیان و شدت جنایت متجاوزان و ناتوانی سیستم پزشکی و بهداشتی از امدادرسانی به زخمی‌ها، بازگشایی فرودگاه صنعا نیاز مبرم یمنی‌ها است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری