میزگرد تجزیه و تحلیل عوامل بروز خشونت های خیابانی در ایرنا بروجرد برگزار شد


میزگرد تجزیه و تحلیل عوامل بروز خشونت های خیابانی در ایرنا بروجرد برگزار شد

بروجرد - ایرنا - میزگرد تجزیه و تحلیل عوامل بروز خشونت ها خیابانی ها و نزاع های دسته جمعی از دیدگاه جامعه شناسی و روانشناختی در دفتر ایرنا بروجرد برگزار شد.

به گزارش ایرنا، دراین میزگرد که با حضور فردین کریمی جامعه شناس، علیرضا رخشان روانشناس بالینی و مرضیه نعمت الهی کارشناس و مددکار اورژانس اجتماعی بهزیستی بروجرد برگزار شد، ضمن پرداختن به موضوع خشونت با محور خشونت های خیابانی اعم از خشونت های کلامی و فیزیکی، مجموعه عواملی که در کنار همدیگر تقویت کننده چرخه خشونت و هم افزایی خشونت در جامعه هستند مورد بررسی قرار گرفت.

بنا بر نظر روانشناسان دعوت شده در این میزگرد، خشونت طیف گسترده ای دارد و زمانیکه افراد احساس تعلق و انسجام اجتماعی کمتری داشته باشند به همان نسبت، با رویکردی مبتنی بر لجبازی اجتماعی، میل به رفتارهای خشونت آمیز بیشتری هم از خود نشان می دهند.

بنا برگفته کارشناسان اورژانس اجتماعی بسیاری از موارد خشونت در حوزه کودک و خانواده اعم از کودک آزاری و همسر آزاری که اتفاقا بیشترین علت تماس با اورژانس اجتماعی بهزیستی است ریشه در فقر و اعتیاد خانواده ها دارد.

بنا بر بررسی جامعه شناختی علل و عوامل خشونت در جامعه، درگام نخست باید داده های آماری و پژوهشی در این مورد وجود داشته باشد، تا بعد از شناسایی علل و عوامل دخیل در خشونت بتوان به راهکارهای متناسب تری در مورد آنها پرداخت.

تقویت سلامت اجتماعی با مولفه هایی همچون شکوفایی اجتماعی، انطباق اجتماعی، انسجام و مشارکت اجتماعی می تواند در کاهش خشونت موثر باشد و چنانچه افراد در جامعه احساس انطباق و انسجام اجتماعی نداشته باشند، بدنبال خواسته های فردی می روند و عموما هم با شکست و ناکامی مواجه می شوند که این عامل در بازتولید خشونت موثر خواهند بود.

مشروح این میزگرد بزودی در سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی منتشر می شود.

۷۲۷۳/۱۹۲۰

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی