کله های سنگی ، مجموعه داستان از نویسندگان زنجان


 کله های سنگی ، مجموعه داستان از نویسندگان زنجان

زنجان – ایرنا – کتاب کله های سنگی ، 33 داستان کوتاه برگزیده شماری از داستان نویسان زنجانی را در خود جای داده است.

داستان نویسی در زنجان به نسبت شعر، که ریشه های عیمقی در این دیار دارد هنری نو به شمار می رود.

گرد آورنده "کله های سنگی" در بخشی از مقدمه این کتاب آورده است: به غیر از فعالیت های انفرادی برخی از نویسندگان زنجان که در دهه چهل آثار داستانی خود را در مجله های ادبی آن روزگار منتشر کرده اند، علاقه مندان به داستان نویسی فعالیتی منسجم و دنباله دار نداشته اند، تا سال هفتاد و دو، که دو هفته نامه پیام زنجان و امید زنجان منتشر شد. با چاپ چندین داستان در صفحات ادبی این هفته نامه ها و بعد هفته نامه های دیگر علاقه مندان این هنر همدیگر را یافتند و جلسات داستان خوانی و نقد داستان از سال هفتاد و هشت به صورت منظم و کارآمد برگزار شد که تا به امروز ادامه دارد. "

در این کتاب گزیده هایی از داستان های کوتاه شماری از داستان نویسان زنجان در دهه های هفتاد و هشتاد آمده است.

شهلا اصانلو، نسرین اصانلو، مریم بیات تبار، مریم تاراسی، سپیده جنیدیان، محمدعلی خامه پرست، فاطمه قشمی، فاطمه کرمی، پریسا کرمی، سلمان کریمی و محمود مرادی نویسندگان زنجانی هستند که آثارشان در مجموعه داستان " کله های سنگی" به چاپ رسیده است.

محمدعلی خامه پرست، گردآورنده آثار درجایی دیگری از مقدمه با مرور گوشه هایی از خاطرات محافل داستان خوانی آورده است: " یاد جمعه ها که بالای کوه گاوزانگ داستان می خواندیم، می افتم، خاطره آن کلاغ شعر شاملو در ذهنم زنده می شود که غار غار خشک گلویش را کوه ها در کله های سنگی شان تکرار می کردند. به همین مناسبت نام این مجموعه را " کله های سنگی" انتخاب کردم.

" کله های سنگی" در ۱۵۲ صفحه توسط انتشارات سخن گستر روانه بازار شده است.

۳۰۸۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | رونمایی طالبان از سلاح جدید نظامی افغانستان