تمرین دریایی امنیت پایدار 98در آب‌های خزر


تمرین دریایی امنیت پایدار 98 نیروی دریایی ارتش با حضور یگان‌های سطحی و پروازی با ارسال پیام صلح و دوستی از صبح امروز در آب‌های دریای خزر آغاز شده است

تمرین دریایی امنیت پایدار 98در آب‌های خزربه گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، این رزمایش به منظور ارتقای توان و آمادگی رزمی در دریا، تمرین دریایی امنیت پایدار ۹۸ با شرکت انواع یگان‌های سطحی و پروازی نیروی دریایی اعم از ناوشکن های، ناو موشک انداز، هواپیمای بال ثابت و بالگرد و همچنین تفنگداران و تکاوران نیروی دریایی ارتش صبح امروز در دریای خزر اغاز شده است.
تمرین دریایی امنیت پایدار در گستره‌ای به وسعت ۲۵ هزار و ۸۰۰ مایل مربع دریایی در منطقه ۲۰ درصد حاکمیت جمهوری اسلامی ایران در دریای خزر اجرا و برنامه‌های آفندی و پدافندی برای حراست از آب‌های سرزمینی کشورمان و حفظ خطوط ارتباطی انجام می‌شود.
نیرو‌های پدافند هوایی ارتش نیز با پوشش و پشتیبانی نزدیک هوایی، تامین منطقه تمرین را برقرار می‌کنند.
هواپیمای بدون سرنشین (یسیر) و یگان‌های پدافند نیروی دریایی ارتش هم در ادامه رزمایش، با موفقیت، هدف‌های مورد نظر را شناسایی و اطلاعات را به صورت برخط به مرکز کنترل و فرماندهی ارسال کردند.
پهپاد برد متوسط (یسیر) با شناسایی و پایش منطقه عمومی تمرین، برای ارسال تصاویر به صورت آنلاین به مرکز کنترل و فرماندهی، اقدام و اهداف مورد نظر را به صورت کاملا تخصصی شناسایی می‌کنند.
پهپاد برد متوسط (یسیر) یک ریزپرنده کاملا بومی و ساخته دست توانمند متخصصان داخلی است که ماموریت‌های موفقیت آمیز متعددی از جمله شناسایی و ارسال تصویر از ناوشکن‌های بیگانه در منطقه خلیج فارس را انجام داده است.

شناور‌های سطحی دشمن فرضی در تصرف تکاوران نیروی دریایی ارتش
همزمان با تمرین دریایی امنیت پایدار ۹۸ در آب‌های دریای خزر، تفنگداران و تکاوران نیروی دریایی با بکارگیری انواع تجهیزات و سلاح‌های خود از جمله قایق‌های تندرو، شناور‌های هجومی و ناوچه‌های راکت انداز؛ یگان‌های سطحی دشمن را تصرف کردند و با عملیات راهبردی، موفق به باز پس گیری سواحل مورد تهاجم و تجاوز شدند.
تکاوران نیروی دریایی ارتش به همراه دو فروند بالگرد (ab۲۱۲) و ناو‌های موشک انداز، در مقابله به عملیات تهاجم دشمن فرضی به آب‌های سرزمینی توانستند با تسلط بر راهبرد‌های رزمی، تکیه بر رصد دقیق اطلاعاتی، بکارگیری سامانه‌های اخلالگر راداری و همچنین مین ریزی غیرکلاسیک؛ ضمن جلوگیری از پیشروی دشمن فرضی، مانع تصرف یگان‌های خودی و دسترسی به نقاط حساس شوند.
تیم عملیات ویژه نیروی دریایی ارتش هم با اجرای عملیات راپل و هلی برن و استفاده از شناور‌های تندرو موفق به انهدام یگان دشمن فرضی در ساحل شدند و توانستند منطقه سرزمینی را به صورت کامل تحت کنترل عملیاتی و اطلاعاتی قرار دهند.
در این تمرین دریایی انواع سامانه‌های تولید داخل از جمله سامانه‌های الکترونیک برای بکارگیری انواع تسهیلات روی شناور و همچنین سامانه‌های جنگ الکترونیکی موجود در یگان‌های شناور آزمایش می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حمله مرگبار شرور خطرناک به 2 مرد جلوی جگرکی در شهریار / این قاتل 2 سال زندگی پنهانی داش...