شهرداری تهران برای عرضه دام در ایام محرم 3 مرکز ایجاد می‌کند


شهرداری تهران برای عرضه دام در ایام محرم 3 مرکز ایجاد می‌کند

تهران - ایرنا- مدیرعامل سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران از آمادگی 3 مرکز عرضه بهداشتی دام برای فروش و ذبح دام در ایام محرم خبر داد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روابط عمومی سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران؛ سید سعید راد با اشاره به فرارسیدن ماه محرم و ایام عزاداری ابا عبدالله الحسین (ع) اعلام کرد: با توجه به اینکه شهروندان برای انجام آیین‌های مذهبی و ادای نذورات خود در این ایام به ویژه دهه نخست محرم نیاز به خرید و ذبح دام دارند، ۳ مرکز عرضه بهداشتی دام در سه پهنه پایتخت آماده ارائه خدمات به شهروندان هستند.
وی،‌ حضور دامپزشکان در مراکز عرضه بهداشتی دام و معاینه قبل و بعد از ذبح دام را متضمن تأمین سلامت مصرف کنندگان دانست و گفت: با توجه به بیماری‌های مشترک و گاه مهلک دام و انسان نظیر تب کریمه کنگو، به شهروندان توصیه می‌شود تا دام مورد نیاز خود را از این مراکز تهیه و تا جای ممکن در همین مراکز نیز ذبح کنند.
راد با بیان اینکه در صورتی که بخشی از لاشه یک دام یا تمامی آن با تشخیص دامپزشک مستقر در مراکز عرضه بهداشتی دام ضبط شود، مبلغ ریالی آن عیناً به خریدار پرداخت می‌شود، افزود: بر این اساس، از نظر اقتصادی نیز شهروندان می‌توانند با آرامش خاطر به این مراکز مراجعه کنند.
مدیرعامل سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران به شهروندان و همچنین به حسینیه‌ها، دسته‌ها و هیأت های عزاداری پیشنهاد کرد که دام خریداری شده را در مراکز عرضه بهداشتی دام، ذبح نمایند و تا آن‌جا که امکان دارد از ذبح دام در معابر پرهیز نمایند، خاطرنشان کرد: هدف مدیریت شهری از ارائه این خدمات، تأمین سلامت شهروندان است که تحقق این مهم، مستلزم همراهی و همکاری خود آن‌هاست.
بر اساس این گزارش،این ۳ جایگاه در منطقه ۴ به نشانی تهران‌پارس، شهرک حکیمیه، خیابان سازمان آب (شهید برادران بابائیان)، کوچه پیشوا؛ در منطقه ۱۵ به نشانی بزرگراه امام رضا (ع) بعد از گردنه تنباکویی، نرسیده به بازار گل امام رضا (ع) و منطقه ۱۸ به نشانی بزرگراه آزادگان، بعد از ورودی احمدآباد مستوفی، گلستان سوم واقع شده‌اند و آماده ارائه خدمات به شهروندان هستند.

تهرام/۷۲۴۴//۱۳۴۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید