وجود آرایش دفاعی جدی در فضای سایبری کشور ضرورت دارد


وجود آرایش دفاعی جدی در فضای سایبری کشور ضرورت دارد

بندرعباس- ایرنا- رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به اعلام جنگ علنی امریکا در فضای سایبری علیه جمهوری اسلامی ایران، گفت: در این فضا، داشتن یک آرایش دفاعی جدی ضرورت دارد.

سردار غلامرضا جلالی روز یکشنبه در نشست شورای پدافند غیرعامل هرمزگان اظهار داشت: امریکایی ها بیش از ایران به فضای سایبری وابسته هستند و امروز اولویت کشور، ایجاد یک سپر پدافندی در حوزه زیرساختهای سایبری است.

وی با اشاره به تلاش های دشمن برای ایجاد نارضایتی اقتصادی در کشور ، گفت: دشمن از شبکه های اجتماعی در این مسیر بهره می برد که باید برای آن چاره اندیشی شود.

تهیه الگوهای پدافند غیرعامل با شناسایی تهدیدها و آسیب ها

رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور در بخش دیگری از صحبتهای خود با اشاره به تاکیدهای مقام معظم رهبری بر مقوله پدافند غیرعامل، گفت: تهدید، آسیب پذیری، پیامدهای ناشی از آن و پدافند غیرعامل، ۴ موضوع مهم در مسیر مقابله با تهدیدها است.

سردار جلالی ابراز داشت: از همین رو ما باید تهدیدها و آسیب‌پذیری‌ها را شناسایی و براساس آن الگوهای پدافند غیرعامل را تهیه و تدوین کنیم.

وی با اشاره به تنش سیاسی میان ایران و امریکا، افزود: راهبرد کاهش تعهدهای برجامی دشمن را تحت فشار قرار داده و موجب شده تا دیپلماسی کشور فضای تحرک بیشتری داشته باشد.

سردار جلالی با اشاره به اشراف نیروهای مسلح و رصد حریم هوایی کشور و انهدام پهپاد جاسوسی امریکا گفت: ضرب شست نیروهای نظامی ایران، بخشی از قدرت واقعی بازدارندگی کشورمان را نشان داد و دشمن را غافلگیر کرد.

رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور خاطرنشان کرد: دشمن از تمام ظرفیت‌های ضد امنیتی، علیه کشور ما استفاده کرده ، اما کاری از پیش نبرده و اکنون ما نه تنها مشکل امنیتی نداریم بلکه بسیاری از دسیسه‌های اطلاعاتی دشمن را خنثی کرده‌ایم.

طرح جامع پدافند غیرعامل استان هرمزگان در اسرع وقت اجرایی شود

سردار جلالی در این نشست با اشاره به موقعیت ویژه استان هرمزگان، گفت: به‌ دلیل موقعیت خاص و راهبردی و قرار گرفتن در یکی از مهمترین شاهراه‌های آبی جهان، توجه به الزامات پدافندغیرعامل در این استان بیش از پیش اهمیت دارد.

وی تاکید کرد: طرح جامع پدافند غیرعامل استان هرمزگان باید در سریع‌ترین زمان، تدوین، بررسی و اجرایی شود تا هرمزگان در هر شرایطی بتواند به کمک کارکردهای ملی بیاید و آن را سامان ببخشد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه مهمترین محور پدافند غیرعامل، حفاظت و صیانت از مردم است، گفت: اهمیت این موضوع به حدی است که در تمام سناریوهای مقابله با تهدید، اولویت نخست حفاظت از مردم است.

۷۱۹۸/۶۰۴۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قشم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی