بعد از نزدیکی برای بارداری چه بخوریم؟


بعد از نزدیکی برای بارداری چه بخوریم؟

بدون شک نوع رژیم غذایی در سطح سلامت بدن خصوصا سلامتی سلول های جنسی و یا همان اسپرم و تخمک بسیار موثر است.

بدون شک نوع رژیم غذایی در سطح سلامت بدن خصوصا سلامتی سلول های جنسی و یا همان اسپرم و تخمک بسیار موثر است. از این رو بسیاری از زوجین سوال می کنند که بعد از نزدیکی برای بارداری چه بخوریم؟ آیا تقویت بدن بعد از نزدیکی در باردار شدن موثر است؟ برای دریافت تمامی پاسخ تمامی این پرسش ها و اطلاع از نکات مهم درمورد رژیم غذایی درهنگام اقدام به بارداری این متن را مطالعه کنید.

تقویت بدن بعد از نزدیکی برای بارداری
حفظ سلامتی راهکار های گوناگونی دارد همانند دوری از استرس، دوری از آلاینده ها، مراجعه به موقع به پزشک، داشتن آگاهی کافی درمورد علائم خطر و ... اما یکی از مهمترین آنها توجه به رژیم غذایی است. به همین دلیل اگر می خواهید بدانید که بعد از نزدیکی برای بارداری چه بخوریم، باید علاوه بر مصرف ویتامین های مورد نیاز، یک رژیم غذایی متعادل را دنبال کنید.
1- توجه به رژیم غذایی
شما باید هر روز چندین وعده میوه و سبزی میل کنید. همچنین باید میزان دریافت کلسیم خود را بالا ببرید. لازم به ذکر است که این نوع رژیم غذایی مخصوص روزهای بعد از نزدیکی نیست بلکه برای تقویت توان باروری لازم است در تمامی زمانی هایی که برای باردار شدن تلاش می کنیدف بدنتان را سالم نگه دارید.
انتخاب هوشمندانه نوع غذا و مراقبت از بدن تان می تواند شما را برای باروری و بارداری آماده کند. در این‌ مدت از مصرف گوشت های فرآوری شده خودداری کنید. گوشت های فرآوری شده و بسته بندی با سدیم و مواد نگهدارنده اضافی پر شده اند.
اگر می پرسید که بعد از نزدیکی برای بارداری چی بخوریم، باید به شما بگوییم گوشت و محصولات تازه دارای ویتامین ها و فواید سلامتی بسیاری هستند. در مصرف ماهی میانه روی کنید و در صورت امکان تنها ماهی تازه مصرف کنید. علاوه بر رژیم غذایی سالم، انجام ورزش منظم نیزمفید است. داشتن تناسب اندام و قوی بودن به آماده سازی بدن برای استرس بارداری و زایمان کمک می کند.
برای بهره مندی از مزایای ورزش نیازی به شرکت در کلاس ایروبیک نیست. شما می توانید به راحتی و با یک پیاده روی ساده، ضربان قلب تان را بالا برده و از مزایای سلامتی ورزش بهره ببرید.
شایان ذکر است که مواردی وجود دارند که بهتر است در زمان اقدام برای بارداری آنها را ترک کنید. کنار گذاشتن برخی از آنها ممکن است نسبت به بقیه دشوارتر باشد، اما این امر یک بارداری سالم را تضمین کرده و باروری را آسان تر می کند.
2- سیگار نکشید
سیگار کشیدن هرگز درست نیست، اما خصوصآ در هنگام تلاش برای باردار شدن دارای پیامدهای منفی است. سیگار کشیدن می تواند باعث پیری زودرس تخمک های شما شود.
3- از الکل دوری کنید
نوشیدن چندین نوشیدنی الکلی در طول هفته می تواند احتمال باروری را کاهش دهد. این می تواند بر قدرت باروری آقایان نیز تأثیر بگذارد، بنابراین بهتر است از نوشیدنی های الکلی پرهیز کنید.
4- از مصرف کافیین زیاد خودداری کنید
کافیین به مقدار کم به توانایی شما در باردار شدن آسیبی نمی رساند. اگر عادت به زیاده روی در مصرف کافئین دارید، بهتر است پیش از اقدام به بارداری آن را کنار بگذارید. این بهترین کار برای زمان بارداری است و توصیه می شود مصرف قهوه و نوشابه محدود شود.
5- از شیرین‌ کننده‌های مصنوعی خودداری کنید
مطالعات اخیر نشان می‌دهند که ممکن است بین ناباروری و استفاده از شیرین ‌کننده های مصنوعی ارتباط وجود داشته باشد. اگر می‌خواهید اقدام به بارداری کنید، ممکن است به نفع شما باشد که کلاً از مصرف شیرین کننده‌های مصنوعی دست بردارید.
6- از مصرف مواد مخدر اجتناب کنید
از آنجا که در برخی از کشورها بعضی از مواد مخدر در دسترس هستند، ممکن است بانوان نیز از این مواد استفاده کنند. مواد مخدر تأثیرات مخرب و مضر بر سیستم تولید مثل و احتمال باردار شدن و باردار ماندن بانوان دارد. آقایان نیز باید از کلیه مواد مخدر دوری کنند، زیرا این یک دلیل مهم ناباروری آقایان است.
سالم زیستن و سالم ماندن همچنین به معنای مدیریت و رفع مشکلات موجود سلامتی شما است. دیابت، فشار خون بالا، سندرم تخمدان پلی کیستیک، بیماری‌های تیروئید و بیماری‌های خود ایمنی می‌توانند باردار شدن را با دشواری روبرو کنند. شما حتی ممکن است در حال مصرف داروهایی باشید که از بارداری ممانعت می‌کنند. داشتن یک بیماری به این معنا نیست که شما نمی‌توانید باردار شوید. این بدان معنا است که ممکن است شما نیاز به توجه بیشتری نسبت به عملکرد بدن‌تان در طول بارداری داشته باشید. با پزشک خود همکاری نزدیکی داشته باشید، زیرا ممکن است نیاز به مراجعات مکرر و توجه بیشتری در دوران بارداری داشته باشید.
7- تقویت عملکرد اسپرم ها
هنگامی که قصد دارید باردار شوید کارهای زیادی باید انجام دهید که ممکن است گیج کننده باشند. اگر چه این معادله دو بخش دارد و اسپرم نیز برای یک بارداری سالم بسیار مهم است. برای کسب بهترین نتیجه، باید عادت های خود را تغییر دهید، ضمن اینکه باید به تقویت عملکرد اسپرم همسرتان نیز کمک کنید.
جواب این سوال که بعد از نزدیکی برای بارداری چه بخوریم فقط مختص بانوان نیست. همسر شما نیز از مصرف غذای سالم معاف نیست. روی، اسید فولیک، ویتامین های E و C برای رشد اسپرم ضروری هستند. اگر می خواهید یک بارداری سالم داشته باشید، داشتن اسپرم سالم بسیار مهم است.همسر شما می تواند با ایجاد و تغییر در رژیم غذایی خود و قطع مصرف الکل و سیگار شروع به تقویت اسپرم خویش کند.
وقتی بخواهیم دقیق تر به سوال بعد از نزدیکی برای بارداری چه بخوریم پاسخ دهیم، درنظر گرفتن این نکته ضرورت دارد که بعد از نزدیکی مدتی طول خواهد کشید تا لقاح انجام شود و درصورت انجام یک هفته بعد لانه گزینی انجام شده و ارتباط خونی شما و جنین برقرار خواهد شد. بنابراین وقتی می پرسید بعد از نزدیکی برای بارداری چه بخوریم باید بدانید که نوع رژیم غذایی شما در روزهای بعد از نزدیکی مستقیما بر روی جنین اثر نمی گذارد گرچه داشتن سبک زندگی سالم به فراهم کردن یک بستر مناسب برای لانه گزینی جنین کمک خواهد کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت مادر و نوزاد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ آرمین زارعی به اسم مثل خار تو چشم دشمنیم