160طرح صندوق کارآفرینی امید در استان اردبیل بهره برداری شد


160طرح صندوق کارآفرینی امید در استان اردبیل بهره برداری شد

اردبیل- ایرنا- بهره بردای از 160طرح اقتصادی، صنعتی و کشاورزی با حضور مشاور مدیر عامل و مدیر حقوقی و امور قراردادهای صندوق کارآفرینی امید کشور روز شنبه در استان اردبیل آغاز شد.

محمد کرمانی‌نژاد در آئین افتتاح این طرح‌ها که همزمان با افتتاح کارخانه تولید سرکه وقطران مشگین‌شهر انجام شد، به خبرنگار ایرنا گفت: برای راه اندازی طرح‌های یاد شده مبلغ هزار و ۱۸۰میلیارد ریال اعتبار به صورت تسهیلات مالی از محل صندوق کارآفرینی امید هزینه شده است.

وی بیان کرد: از ابتدای سال گذشته ۱۸۰هزار میلیارد ریال اعتباربرای اشتغالزایی در مناطق روستایی وعشایری مصوب شده بود که تا کنون ۱۲۰هزار میلیارد ریال از این مبلغ تخصیص داده شده است.

به گفته وی ، با راه اندازی طرح‌های مختلف بیش از ۷۶هزار شغل پایدار در مناطق مختلف کشور ایجاد شده است .

کرمانی نژاد افزود: در استان اردبیل نیز از سال گذشته ۷۶۰میلیارد ریال از محل صندوق جهت ۷۳۳طرح تسهیلات پرداخت شده و برای یک هزارو ۵۰نفر ایجاد اشتغال شده است .

وی گفت: برای راه اندازی کارخانه تولید سرکه وقطران مشگین شهر نیزمبلغ ۱۲میلیارد ریال تسهیلات از سوی صندوق پرداخت شده و این کارخانه یکی از واحدهای تولیدی دانش بنیان است که نقش اساسی در کاهش آلودگی محیط زیست خواهد داشت .

اوافزود :خوراک این کارخانه برگدرختان وشاخه‌های هرس شده است که همواره توسط شهرداری‌ها وباغداران آتش زده می‌شود.

کرمانی‌نژاد اظهار کرد: از این پس برگ‌های بادریز درختان مخصوصا در فصل پاییز وشاخ وبرگ‌های بی‌مصرف وهرس شده درختان جمع آوری شده و در این کارخانه تبدیل به سه مواد مهم الکل، قطران و پودر زغال خواهد شد.

۷۱۱۷/۶۰۱۶

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نام بیماری سخت ترانه علیدوستی اعلام شد | اعلام آخرین وضعیت روند درمان بازیگر سرشناس