اطلاعاتی در رابطه با سرفیس تاشو مایکروسافت


اطلاعاتی در رابطه با سرفیس تاشو مایکروسافت

مایکروسافت در تاریخ دوم اکتبر امسال رویداد سرفیس خود را برگزار خواهد کرد و حدس‌وگمان‌هایی وجود دارد مبنی بر اینکه این غول تکنولوژی دنیا احتمالا از یک دستگاه تاشو مجهز به ویندوز 10 نیز در این مراسم رونمایی کند. حتما دستگاه خم‌شدنی آندرومدا را که در پتنت‌ها و رندرهای سال گذشته ظاهر شد، به خاطر دارید. به نظر می‌رسید مایکروسافت آن پروژه را در تابستان...

مایکروسافت در تاریخ دوم اکتبر امسال رویداد سرفیس خود را برگزار خواهد کرد و حدس‌وگمان‌هایی وجود دارد مبنی بر اینکه این غول تکنولوژی دنیا احتمالا از یک دستگاه تاشو مجهز به ویندوز ۱۰ نیز در این مراسم رونمایی کند. حتما دستگاه خم‌شدنی آندرومدا را که در پتنت‌ها و رندرهای سال گذشته ظاهر شد، به خاطر دارید. به نظر می‌رسید مایکروسافت آن پروژه را در تابستان همان سال متوقف کرده است، چراکه بعد از آن، دیگر چیزی درباره دستگاه مذکور نشنیدیم؛ تا اینکه در ماه مارس امسال پتنت جدید دیگری در ارتباط با همان پروژه منتشر گردید. در پتنت مذکور شاهد یک لولا برای دستگاه تاشو بودیم که به نمایشگرهای دوگانه آن اجازه چرخش ۳۶۰ درجه‌ای می‌داد.

اطلاعاتی در رابطه با سرفیس تاشو مایکروسافت

حالا امروز گزارشی در وب‌سایت Windows United منتشر گردیده که توضیحاتی درباره دو پتنت جدیدا ثبت‌شده مایکروسافت در سازمان جهانی مالکیت فکری ارایه کرده است. یکی از این پتنت‌ها، همانی است که در بالا به آن اشاره شد؛ دستگاهی با صفحه نمایش دوگانه که می‌تواند به پنج حالت مختلف بسته، کاملا باز، مقعر، محدب و خیمه‌ای در بیاید. همچنین ظاهرا در هر کدام از این وضعیت‌ها، بسته به جهت نمایشگرها، شاهد اجرای اپلیکیشن‌های خاصی خواهیم بود. برای مثال، در حالت خیمه‌ای ممکن است برنامه آلارم ساعت را بر روی صفحه نمایش مشاهده کنیم و یا در وضعیت محدب، یک کیبورد QWERTY را جهت شبیه‌سازی ظاهر یک لپ‌تاپ کامپیوتری ببینیم. اما در پتنت دوم شاهد یک خاصیت مغناطیسی برای بسته شدن صفحات نمایش دستگاه هستیم و به نظر می‌رسد که آهنرباهایی در دو طرف آن نصب شده‌اند.

اطلاعاتی در رابطه با سرفیس تاشو مایکروسافت

شماره کد دستگاه تاشو جدید مایکروسافت Centaurus است. برخلاف آندرومدا که امکان تبدیل شدن به اسمارتفون و تبلت را داشت، دستگاه جدید فقط یک تبلت خواهد بود و احتمالا ظاهری شبیه سرفیس گو، اما با گوشه‌هایی کمی خمیده‌تر خواهد داشت. Centaurus ظاهرا مجهز به ویندوز Core OS مایکروسافت خواهد بود؛ سیستم عاملی که قابلیت اجرا بر روی اسمارتفون‌ها، تبلت‌ها، پی‌سی‌ها و سایر دستگاه‌ها را خواهد داشت.

در رویداد دوم اکتبر مایکروسافت، به احتمال زیاد شاهد رونمایی از تبلت مایکروسافت سرفیس پرو ۷ و سایر دستگاه‌های سرفیس جدید شرکت خواهیم بود. ضمن اینکه چند روز پیش، مشخصات این تبلت ویندوزی نیز لو رفته بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...