امام جمعه رشت: زنده نگه‌داشتن یاد شهدا احیاء ارزش‌هاست


امام جمعه رشت: زنده نگه‌داشتن یاد شهدا احیاء ارزش‌هاست

رشت - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت گفت: زنده نگه داشتن نام، یاد و خاطره شهدا در حقیقت احیاء ارزش هاست.

گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در گیلان به ایرنا اکیست، آیت الله رسول فلاحتی روز یکشنبه در دیدار با خانواده سردار شهید محمود قلی پور ، به برگزاری سی و سومین یادواره سردار شهید حاج محمود قلی پور در گلزار شهدای رشت اشاره کرد و افزود: برگزاری یادواره شهدا در واقع تجلیل از ارزش هاست.
امام جمعه رشت با اشاره به ویژگی شهدا، بیان کرد: شهدا برای رضای خدا حرکت کردند و این ویژگی باید در آحاد جامعه تسری پیدا کند.
آیت الله فلاحتی به ولایتمداری رزمندگان به ویژه شهدای دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: شهدا مطیع رهبر زمان خود بودند و همه در وصیتنامه هایشان آوردند که امام را تنها نگذارید.
وی شهدا را دلداده دین خدا دانست و تصریح کرد: ویژگی برجسته شهدای ما تلاش بر حفظ دین و ارزش هاست و خدای متعال وعده داده هر کسی دین خدا را یاری کند خدا او را یاری می کند.
نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه بیش از ۳۰ سال از شهادت قلی پور می گذرد، خاطرنشان کرد: مردم همچنان نام و یاد شهید قلی پور را گرامی می دارند.
آیت الله فلاحتی فداکاری برای خدمت به مردم را از جمله ویژگی شهدا ذکر کرد و یادآور شد: شهیدان جان خود را فدا کردند تا مسیر خدمت به مردم باقی بماند.
وی با اشاره به اینکه ایثار بزرگ ترین ویژگی شهداست، اظهار کرد: شهدا ذوب در اسلام بودند و این الگو می تواند نشاط، حیات و اقتدار را برای هر جامعه و تمام نسل ها به ارمغان آورد.
امام جمعه رشت شهدا را بهترین الگو برای نسل امروز و آینده دانست و افزود: نام و یاد شهدا فراموش شدنی نیست و با انقلاب اسلامی تنیده شده است.
آیت الله فلاحتی با بیان اینکه قدردان خانواده شهدا هستیم، تصریح کرد: وظیفه داریم خدمت خانواده شهیدان حضور پیدا کنیم ضمن اینکه امیدواریم رهرو خون هایی باشیم که در راه رضای خدا هدیه شده است.

پاسدار شهید حاج محمود قلی‌پور فرماندهی گردان رزمی، معاونت طرح و عملیات تیپ قدس، قائم مقام ستاد لشکر قدس و ریاست ستاد لشکر قدس را بر عهده داشته است. وی بر فراز قله‌های کدو (محور عملیاتی کربلای ۲) در حاجی عمران بر اثر اصابت ترکش گلوله توپ دشمن در دهم شهریورماه سال ۱۳۶۵ دعوت خلق را لبیک گفت و شهد شیرین شهادت نوشید.

۷۲۹۶/۲۰۰۷

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان