فروش 384 هزار نسخه کتاب در طرح تابستانه


فروش 384 هزار نسخه کتاب در طرح تابستانه

تهران- ایرنا- طرح تابستانه کتاب 98 با فروش 384 هزار و 131 نسخه کتاب با ارزش بیش از 11 میلیارد تومان در سراسر کشور همراه بود.

به گزارش روز دوشنبه موسسه خانه کتاب، یازدهمین دوره طرح فصلی فروش کتاب با نام طرح تابستانه ۹۸ از ۲۵ تیر در شهرستان ها و از ۲۷ تیر در تهران تا سوم مرداد اجرا شد. بر اساس این طرح، هر فرد می تواند با اعلام کد ملی خود به کتابفروشی های مشارکت کننده در طرح، تا ۱۲۰ هزار تومان کتاب بخرد و برای کتاب های تالیفی ۲۵ و برای کتاب های ترجمه ۱۵ درصد تخفیف دریافت کند.

طرح تابستانه کتاب ۹۸ با شعار «کتاب، همنشین دلنشین»در ۳۱ استان و با مشارکت ۶۲۸ کتابفروشی اجرا شد؛ در این مدت ۳۸۴ هزار و ۱۳۱ نسخه کتاب توسط ۹۸ هزار و ۷۶۵ نفر خریداری شده است.

امار نشان می دهد با پایان یافتن این طرح در بازه زمانی ۱۰ و ۸ روزه در استان ها و شهر تهران ۱۱ میلیارد و ۵۰۸ میلیون و ۴۸۰ هزار و ۵۲۵ کتاب به فروش رفته است.

پرفروش ترین های تالیفی طرح تابستانه کتاب


کتاب های چشم‌هایش نوشته بزرگ علوی، سمفونی مردگان نوشته عباس معروفی، نخل و نارنج نوشته وحید یامین‌پور، یادت باشد بازنویسی رقیه ملاحسنی نویسنده محمدرسول ملاحسنی، جای خالی سلوچ نوشته محمود دولت‌آبادی، سلام بر ابراهیم: زندگینامه و خاطرات شهید ابراهیم هادی نوشته گروه فرهنگی شهید ابراهیم هادی، اکنون نوشته فاضل نظری، مثل خون در رگ‌های من: نامه‌های احمد شاملو به آیدا نوشته احمد شاملو، یک عاشقانه‌ی آرام نوشته نادر ابراهیمی و قهوه‌ی سرد آقای نویسنده نوشته روزبه معین پرفروش‌ترین کتاب‌های تالیفی طرح «تابستانه کتاب ۹۸» شناخته شدند.

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از سال ۱۳۹۴ برای هدفمندکردن یارانه نشر طرح های فصلی فروش کتاب را آغاز کرد؛ در این طرح ها کتابفروشی ها می توانند روی فروش کتاب به خریداران تخفیف بدهند و مبلغ تخفیف داده شده را از وزارت ارشاد دریافت کنند.

بر اساس آمار خانه کتاب، طی ۱۰ دوره ای که این طرح برگزار شده، در مجموع ۸۷ میلیارد تومان کتاب فروخته شده که از این میزان ۱۶ میلیارد تومان یارانه ای بوده که وزارت ارشاد به کتابفروشی ها داده و بقیه سهم خود خریدار کتاب بوده است. همچنین به طور متوسط در هر دوره ۸۰۰ کتابفروشی در طرح مشارکت کرده اند و هر بار ۲۵۰ هزار خرید صورت گرفته است؛ در مجموع هم چهار میلیون و ۱۸۰ هزار جلد کتاب طی این طرح ها فروخته شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام