دانش‌آموزان عشایر کوچرو چهارمحال و بختیاری در مناطق ییلاقی ثبت‌نام می‌شوند


دانش‌آموزان عشایر کوچرو چهارمحال و بختیاری در مناطق ییلاقی ثبت‌نام می‌شوند

شهرکرد - ایرنا - رئیس آموزش پرورش عشایری چهارمحال و بختیاری گفت: ثبت نام تمامی مقاطع تحصیلی دانش‌آموزان عشایر کوچرو این استان و تهیه کتب و نوشت افزار مورد نیاز سال تحصیلی جدید در مناطق ییلاقی انجام می‌شود.

به گزارش ایرنا، عشایر کوچرو بختیاری در طول سال دو بار کوچ می‌کنند که در فصل بهار از سمت خوزستان به چهارمحال و بختیاری و در آستانه پاییز از چهارمحال و بختیاری به سمت خوزستان انجام می شود که ییلاق در خوزستان و قشلاق در این استان انجام می‌شود.

حاتم خالدی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، تعداد دانش آموزان کوچرو مقطع ابتدایی استان را ۲۰۰ دانش آموز عنوان کرد و گفت: این تعداد دانش‌آموز در زمان شروع سال تحصیلی همراه خانواده از ۲۴ کلاس درس سیار و آموزگار بومی در قالب یک مجتمع برخوردار می شوند.
وی از تجهیز کلاس های درس سیار عشایر کوچرو استان به رایانه خبر داد و گفت: ۴ کانکس سیار نیز برای تشکیل کلاس درس دانش آموزران برون کوچ استان در سال جدید تحصیلی در نظر گرفته شده است.
خالدی با اشاره به نیاز ۱۲ کانکس دیگر برای برپایی کلاس درس دانش آموزان عشایری استان، تصریح کرد: از چادر برای کلاس درس در زمان نامساعد بودن شرایط استفاده نمی‌شود.
وی، از تامین توزیع پوشاک و نوشت افزار مورد نیاز دانش آموزان عشایر کوچرو هنگام تحصیل به صورت رایگان خبر داد و گفت: در صورت نیاز ، سوخت فسیلی و لوازم روشنایی کلاس های درس سیار نیز در زمان مقرر تامین و در اختیار آنها قرار می گیرد.
رئیس آموزش پرورش عشایری چهارمحال و بختیاری، تجهیز کانکس های کلاس درس عشایر به انرژی پاک نوین و آبگرمکن های خورشیدی را از مطالبات به حق دانش آموزان کوچرو عشایری استان عنوان و تاکید کرد: امید است کلاس های درس عشایر کوچرو به تجهیزات نوین انرژی خورشیدی مجهز شود.

وی وجود ۷ هزار و ۲۴۰ دانش‌آموز در تمام مقاطع تحصیلی در مدارس عشایری استان در سال گذشته را یادآور شد، اظهار داشت: دانش آموزان مقاطع تحصیلی متوسطه اول و دوم دخترانه و پسرانه عشایر در مراکز شبانه روزی شهرستانهای عشایر نشین استان مشغول تحصیل هستند.
به گزارش ایرنا، استان چهارمحال و بختیاری بیش از ۱۲۶ هزار عشایر برون و درون کوچ با بیش از یک میلیون راس دام سبک دارد، این استان از نظر جمعیت عشایری پس از استان فارس دومین استان عشایرنشین کشور است.

۶۱۹۹/۲۰۹۷

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


در جا مانده