چهار هکتار اراضی ملی مهریز رفع تصرف شد


چهار هکتار اراضی ملی مهریز رفع تصرف شد

یزد- ایرنا - ماموران یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهریز از ابتدای سال جاری تاکنون چهار هکتار از اراضی ملی شهرستان را که از سوی افراد سودجو و فرصت‌طلب در بخش مرکزی به صورت غیرقانونی تصرف شده بود، خلع ید کردند.

سیدعلی باقری رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهریز روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: خلع ید اراضی‌ملی در اجرای تبصره یک ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره‌برداری توسط واحد یگان حفاظت این اداره با همکاری مردم در قالب ۹ فقره حکم قضایی در تنگچنار، میانکوه و حومه شهر مهریز انجام شد.

وی جدیدترین موارد تخلف را پنج هزار مترمربع ذکر کرد و ادامه داد: برای جلوگیری از دخل و تصرف و سودجویی از عرصه‌های طبیعی، گروه گشت و مراقبت یگان حفاظت به صورت شبانه‌روزی ، اراضی ملی را تحت‌ نظر و پایش دارند و به محض مشاهده هرگونه تخلف، تخریب و تصرف عرصه‌های ملی با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

این مسئول حمایت دستگاه قضایی در حفظ و حراست از اراضی ملی را بسیار مهم و تأثیرگذار دانست، یادآور شد: در حال حاضر این اداره، تعامل بسیار خوبی با مقام قضایی منطقه دارد، امیدواریم با مشارکت و همراهی هرچه بیشتر مردم و همکاری دیگر دستگاه‌های اجرایی شاهد دست اندازی‌ کمتری به عرصه‌های منابع طبیعی باشیم.

باقری از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف، تخریب و تصرف اراضی‌ملی مراتب را از طریق شماره تلفن ۱۵۰۴ به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.

ییلاقی بودن دهستان‌های میانکوه و تنگچنار مهریز موجب حضور زمین‌خواران برای تصرف اراضی‌ملی شده است.

بخش مرکزی مهریز شامل دهستان‌های میانکوه، ارنان، تنگچنار، بهادران و خورمیزات است و از جمعیت ۵۵ هزار نفری شهرستان حدود ۳۰ درصد در روستاها زندگی می‌کنند.

روستای گل‌افشان با هزار نفر جمعیت در ۱۵ کیلومتری مهریز قرار دارد.

مرکز این شهرستان در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

۷۵۳۶/ ۲۰۴۷

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | اولین تصاویر از تفنگ تیرانداز ماهر Microwave در جنگ اوکراین