اجرای تعزیه قیام کربلا در روستای متانکلا قائمشهر


اجرای تعزیه قیام کربلا در روستای متانکلا قائمشهر

گروه تعزیه به همت کانون فرهنگی و هنری امام جعفر صادق(ع)، هر روز عصر از اول دهه اول محرم تا روز عاشورا در روستای متانکلا قائمشهر به اجرای برنامه می پردازد.

«خسرو نجفی»، امروز (دوشنبه 11 شهریورماه) به خبرنگار خبرگزاری شبستان در ساری گفت: گروه تعزیه کانون فرهنگی و هنری امام جعفر صادق(علیه السلام) مسجد صاحب الزمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) متانکلا قائمشهر، عصرهای دهه اول محرم به اجرای برنامه برای تمام شیفتگان اباعبدالله الحسین(علیه السلام) و یارانش، می پردازد.

مدیر مسئول کانون فرهنگی و هنری امام جعفر صادق(علیه السلام) مسجد صاحب الزمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) متانکلا قائمشهر اظهار کرد: چاپ کتاب یکی دیگر از برنامه های این کانون برای ماه محرم است که در سال جاری، کتابی با عنوان «پیام آوران حماسه کربلا» را چاپ کرد.

وی بیان کرد: نمادی از اسارت اهل بیت(علیهم السلام) به همراه روانه کردن چندین اسب در روز عاشورا از این کانون، واقع در روستای متانکلا تا روستای واسکس، صورت می گیرد.

نجفی ابراز کرد: صبح اربعین، برنامه ای گسترده به همراه روانه کردن شتر از کانون به سمت امامزاده حمزه (علیه السلام) قائمشهر در نظر گرفته شد که نمادی از به غربت رفتن یاران اباعبدالله الحسین(علیه السلام) در محله های مختلف و گرداندن این وفاداران به شمار می آید.

وی، برپایی نماز جماعت، خواندن زیارت عاشورا، مداحی، سخنرانی به همراه اطعام دهی و پذیرایی را از دیگر برنامه های ماه محرم کانون فرهنگی و هنری امام جعفر صادق(علیه السلام) مسجد صاحب الزمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) متانکلا قائمشهر برشمرد.

پایان پیام/86

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی