معاون استاندار ایلام: زائران اربعین بدون مدارک معتبر به مرز مهران مراجعه نکنند


معاون استاندار ایلام: زائران اربعین بدون مدارک معتبر به مرز مهران مراجعه نکنند

ایلام - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام تاکید کرد: حذف روادید برای سفر به عتبات عالیات به معنای عدم نیاز به مدارک شناسایی معتبر نیست و زائران اربعین نباید به هیچ عنوان بدون گذرنامه و کارت شناسایی به مرز مهران مراجعه کنند.

احمد کرمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا یادآور شد: روادید سفر به عراق که پیش از این رایگان شده بود از ابتدای ماه محرم برابر با ۱۰ شهریورماه جاری به مدت ۲ ماه و تا پایان ماه صفر به طور کامل حذف شده است.

وی اضافه کرد: با این وجود تمامی زائران در این مدت برای سفر به عراق باید مدارک شناسایی معتبر به همراه داشته باشند در غیر اینصورت از تردد آنها در مرز مهران جلوگیری خواهد شد.

معاون امور عمرانی استاندار ایلام گفت: همچنین تمامی متقاضیان سفر به عتبات عالیات باید به منظور بهره مندی از بیمه سفر در سامانه سماح ثبت نام کنند.

کرمی افزود: مراجعه زائران اربعین بدون روادید و مدارک شناسایی معتبر یکی از مهمترین مشکلات مرز مهران در سال های گذشته بود که در اربعین پارسال با اطلاع رسانی های گسترده و کنترل مرحله ای مدارک زوار به کمترین میزان رسید.

وی یادآور شد: اربعین امسال نیز کنترل مرحله ای در دستور کار قرار دارد و از مبادی ورودی تمامی شهرستان های استان تا مرز مهران در حدود هشت مرحله مدارک شناسایی زائران کنترل شده و زائران غیر مجاز به شهرهای خود برگشت داده می شوند.

وی تاکید کرد: با حذف روادید در اربعین امسال ممکن است برخی زائران تصور کنند بدون هیچگونه مدارکی می توانند به عتبات عالیات تردد کنند که به هیچ عنوان صحیح نیست.

معاون امور عمرانی استاندار ایلام افزود: حضور زائران بدون مدارک معتبر در مرز مهران علاوه بر ایجاد مشکل برای خود و خانواده هایشان باعث اختلال در تردد دیگر زائران و ازدحام در مرز می شود.

کرمی از تمامی زائران اربعین خواست: پیش از مراجعه به مرز مهران در سامانه سماح ثبت نام کنند و مدارک شناسایی شامل گذرنامه با شش ماه اعتبار و کارت هویتی معتبر به همراه داشته باشند در غیر اینصورت از تردد آنها جلوگیری شده و به شهرهای خود برگشت داده می شوند.

وی یادآور شد: اربعین سال گذشته حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار زائر اربعین از مرز مهران تردد کردند که ۶۷ درصد مجموع زائران اربعین را تشکیل می دهد.

وی پیش بینی کرد: با توجه به حذف رودادید سفر به عراق، تعداد زائران اربعین امسال به حدود ۲ برابر افزایش یابد.

به گزارش ایرنا، مرز بین المللی مهران در ۹۵ کیلومتری جنوب غربی شهر ایلام طی سال های اخیر به کانون اصلی تردد مرزی ایران و عراق به خصوص مسیر آمد و شد زائران عتبات عالیات تبدیل شده است.

به طور متوسط روزانه هفت هزار نفر مسافر و زائر از مرز بین المللی مهران تردد می کنند، بسیاری از منابع پیش بینی کرده اند که شمار زائران کنگره اربعین سال جاری تا پنج میلیون نفر افزایش یابد که بر اساس روال سال های ماقبل انتظار می رود همچنان ایلام و مرز مهران انتخاب آنان برای ورود و خروج مرزی باشد.

امنیت بالا و نزدیکی به شهرها و مکان های مقدس و بغداد پایتخت عراق از مهم ترین عوامل استقبال و انتخاب مهران به عنوان گذرگاه زائران عتبات عالیات عراق و ایران است.

۶۰۳۲/۶۰۳۴

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود نوحه ضربت خوردن امام علی