ویژه‌برنامه‌های کانون‌های مساجد اردبیل در ماه محرم اعلام شد


ویژه‌برنامه‌های کانون‌های مساجد اردبیل در ماه محرم اعلام شد

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد اردبیل با اعلام ویژه‌برنامه‌های کانون‌های مساجد این استان در ماه محرم، گفت: این برنامه‌ها در 5 محور قرآنی، فرهنگی و آموزشی، فعالیت‌های مجازی، کتابخانه‌ای و هنری پیش‌بینی شده است.

ویژه‌برنامه‌های کانون‌های مساجد اردبیل در ماه محرم اعلام شدنادر سقا، رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد اردبیل در گفت‌وگو با ایکنا، گفت: ویژه‌برنامه‌های کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان در ماه محرم در ٥ محور قرآنی، فرهنگی و آموزشی، فعالیت‌های مجازی، کتابخانه‌ای و هنری پیش‌بینی شده است.

وی بیان کرد: برگزاری برنامه‌های محفل انس با قرآن و ادعیه‌خوانی در شب عاشورا با عنوان «من، نماز و قرآن خواندن را دوست دارم»، برگزاری طرح تلاوت به نیت هدیه به امام حسین‌(ع) و یاران باوفایش، شروع برنامه‌های عزاداری با تلاوت قرآنی قاریان بچه‌های مسجد و ختم قرآن و صلوات به نیت شهدای کربلا از جمله برنامه‌های قرآنی کانون‌ها همزمان با ماه محرم خواهد بود.

این مقام مسئول افزود: برگزاری برنامه‌های تفسیر قرآنی (به‌ویژه سوره فجر، آیه تطهیر در سوره احزاب، آیه مباهله در آل عمران، آیه مودت در شورا)، تداوم برنامه‌های آموزشی قرآنی و برگزاری مسابقات قرآنی از دیگر برنامه‌های قرآنی خواهد بود.

سقا یادآور شد: بارگذاری پیام‌ها، احادیث، روایات امام حسین(ع) در کانال مسجد، تلاوت قرآنی به نیت امام حسین(ع) و یاران باوفایش، توصیه‌ها و نکته‌های پیام‌های ترویج فرهنگ عاشورایی، ترویج سبک زندگی حسینی، معرفی کتب عاشورایی در شبکه‌های اجتماعی و عضوگیری شرکت‌کنندگان در مراسم عزاداری در کانال مسجد از جمله فعالیت‌های مجازی توسط فعالان کانون‌های مساجد است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان افزود: معرفی آیین‌ها و مراسم سنتی اردبیل، اطلاع‌‌رسانی برنامه‌های مراسم عزاداری مسجد و محله، برنامه‌ریزی جهت مقابله با بدعت‌ها و انحرافات مراسم عزاداری، برگزاری مسابقه وبلاگ‌نویسی، مسابقه چهل حدیث عاشورایی و انعکاس تصاویر مراسم عزاداری در کانال مجازی و همچنین در رسانه‌ها از دیگر فعالیت‌های فضای مجازی کانون‌ها خواهد بود.

وی تأکید کرد: معرفی کتب عاشورایی در طرح «شنبه‌ها با کتاب»، جمع‌خوانی کتب عاشورایی، قصه‌گویی کتابخانه‌ای با موضوع ایام محرم و برگزاری نمایشگاه کتب عاشورایی از جمله برنامه‌های کتابخوانی کانون‌هاست.

سقاء ادامه داد: برگزاری نقاشی کودکان با موضوع این ایام، تولید روزنامه و نشریات کانون و ... برگزاری برنامه‌های مسابقه عکس عاشورا (گوشی و دوربین)، ارائه اقلام فرهنگی و هنری، طراحی و چاپ احادیث و روایات و نصب آن در مسجد، پخش فیلم، برگزاری شب شعر عاشورایی، برگزاری تعزیه‌خوانی و نقالی و سرود و ... فیلمبرداری و مستندسازی مراسم عزاداری مسجد و محله از جمله برنامه‌های هنری در کانون‌هاست.

این مقام مسئول بیان کرد: برگزاری جلسه اتاق فکر و هماهنگی این ایام در مسجد، فضاسازی فرهنگی و آموزشی در داخل مسجد با موضوع این ایام، ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر و همچنین ترویج فرهنگ نماز، حجاب و عفاف و ایثار و شهادت، مشارکت در برگزاری مراسم شیرخوارگان، برپایی ایستگاه‌های فرهنگی و صلواتی و دعوت از اساتید جهت سخنرانی با موضوع سبک زندگی حسینی و تبیین قیام مردمی عاشورایی از جمله برنامه‌های فرهنگی و آموزشی در کانون‌ها خواهد بود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان اظهار کرد: مشارکت در برگزاری عزاداری مسجد و محله، سمت و سو دادن برنامه فرهنگی در برنامه‌های نذورات، پیش‌بینی ادعیه‌خوانی و زیارتنامه این ایام از جمله زیارت عاشورا، وارث، عضوگیری در برنامه‌های مسجد و کانون با استفاده از ظرفیت محرم و مسجد، تجلیل از پیرغلامان حسینی و تلاشگران مراسم عزاداری و کمک به نیازمندان از دیگر برنامه‌های فرهنگی و آموزشی است.

سقا عنوان کرد: سخنرانی امام جماعت در بین‌الصلاتین با موضوع الگو‌های رفتاری امام حسین‌(ع)، ترغیب و تشویق عزاداران جهت شرکت در نماز جماعت، تهیه بروشور «آنچه عزادار حسینی باید بداند»، مشارکت در برگزاری مراسم عزاداری و دعوت از صدا و سیما جهت پوشش خبری مراسم‌ نیز جزو برنامه‌های فرهنگی و آموزشی خواهد بود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال عطسه امروز چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 / فیلم