علی ربیعی سخنگوی دولت در مصاحبه با خبرگزاری صداوسیما گفت: انفجار در سکوی پرتاب ماهواره یک خطای فنی بود و زمانی روی داد که ماهواره هنوز به سکو منتقل نشده بود.

ربیعی با اشاره به اینکه گزارش انفجار این سکو در دولت مطرح شد، افزود: براساس این گزارش انفجار در سکو زمانی روی داده که هنوز ماهواره‌ای به سکو منتقل نشده بود و اساساً​ حادثه در محل آزمایش بوده است و نه در محل پرتاب.

سخنگوی دولت گفت: در میادین آزمایشی که ما داریم مثل میادین سمنان معمولا این آزمایش‌ها صورت می‌گیرد و در دنیا زیاد صورت می‌گیرد و حتی در کشور‌های پیشرفته نیز ما انفجاری‌های مهیبی را در این زمینه شاهد بودیم.

ربیعی با اعلام اینکه خوشبختانه این حادثه تلفات جانی نداشت افزود: این یک خطای فنی بود و کارشناسان همه روی این موضوع اتفاق نظر دارند.

سخنگوی دولت گفت: اکنون کاملا مشخص است که از نظر فنی چگونه این حادثه رخ داده است.

وی با بیان اینکه دو جریان خبری در حاشیه موضوع شکل گرفت، افزود: یک جریان خبری در صدد القای این موضوع بود که قادرند در موسسات ما جاسوسی و خراب کاری کنند موضوعی که هیچ کدام از کارشناسان آن را تایید نمی‌کنند و این نوعی سوء استفاده برای قدرت نمایی است.

سخنگوی دولت گفت: در جریان دوم رئیس جمهور امریکا با انتشار توئیت و عکس ماهواره‌ای با ذوق زدگی با موضوع رفتار می‌کند که این قابل درک و فهم نیست.

وی افزود: این شاید از بی سوژگی در مورد ایران است که چنین چیز‌هایی را مطرح می‌کنند.

ربیعی با بیان اینکه علت این حادثه کاملا مشخص است گفت: خوشبختانه دانش ماهواره‌ای ما در این زمینه هر روز رو به گسترش و توسعه است.