نخستین کتابخانه سیار شهری در همدان افتتاح شد


نخستین کتابخانه سیار شهری در همدان افتتاح شد

گروه فرهنگی ـ نخستین کتابخانه سیار شهری استان همدان با عنوان یار مهربان با حضور شهردار، رئیس شورای اسلامی شهر همدان، مدیر کل کتابخانه عمومی استان و دیگر مدیران افتتاح شد.

نخستین کتابخانه سیار شهری در همدان افتتاح شدبه گزارش ایکنا از همدان، عاطفه زارعی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان امروز ۱۱ شهریورماه، در آیین افتتاحیه نخستین کتابخانه سیار شهری در همدان، با اشاره به اینکه اولین کتابخانه سیار در استان همدان و نخستین کتابخانه سیار شهری کشور در همدان افتتاح شد، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های ما دسترسی آسان عموم مردم به کتابخانه‌های عمومی است.

مدیر کل اداره کتابخانه‌های عمومی استان همدان ابراز کرد: درحال حاضر با افتتاح کتابخانه عمومی شهید آزموده در شهر زنگنه شهرستان ملایر هم‌زمان با هفته دولت همه شهرهای استان مجهز به کتابخانه شدند و درمجموع 114 کتابخانه عمومی در استان موجود است که از این تعداد 69 کتابخانه شهری و 45 کتابخانه روستایی است.

زارعی با اشاره به اینکه برخی از نقاط شهر که شامل مناطق برخوردار نیز می‌شود از داشتن کتابخانه محروم هستند، گفت: با همکاری شورای اسلامی شهر و شهرداری همدان کتابخانه عمومی سیار شهری آماده شده تا بتوانیم به این مناطق نیز خدمات ارائه کنیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با اشاره به اینکه کتابخانه سیار شهری یار مهربان هرروز در مناطقی که فاقد کتابخانه عمومی هستند مستقر می‌شود، بیان کرد: کتاب دوستان و اهالی فرهنگ می‌توانند از این فرصت استفاده کنند.

زارعی با بیان اینکه این کتابخانه سیار مجهز به بیش از 2 هزار و 500 جلد کتاب، چندین عنوان نشریات(روزنامه و مجله)، وسایل کمک‌آموزشی و اسباب‌بازی است، عنوان کرد: این کتابخانه نیز مانند دیگر کتابخانه‌های عمومی دارای بخش‌های مختلف از جمله بزرگ‌سالان، کودک، استان شناسی، دفاع مقدس و غیره است.

زارعی ادامه داد: یک نیروی کتابدار توسط اداره کل برای این کتابخانه در نظر گرفته شده است که همراه کتابخانه یار مهربان به مناطق مختلف شهری سفر خواهد کرد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...