زندگی جنسی فیدل کاسترو


زندگی جنسی فیدل کاسترو

فیدل کاسترو در مورد زندگی شخصی هیچ نگفت، هرچند که در طول زندگی فعال سیاسی معشوقه های زیادی داشت.

در فعالیت سیاسی، رهبر پیشین کوبا به همان اندازه شدید مانند جبهه عشقی عمل می کرد. تمام 90 سال زندگی او پر از احساسات بود. براساس اطلاعات نیویورک پست ، وی بیش از 35 هزار رابطه عشقی داشته است، در مورد برخی او اعتراف کرد ، در حالی که دیگران را پنهان می نمود.

می دانیم که کوبایی ها درباره امور عاشقانه فیدل کاسترو اطلاعات کمی داشتند. شاید این کار به دلایل امنیتی انجام شده باشد، یا او نمی خواست زندگی سیاسی را با زندگی خصوصی مخلوط کند. زمانی گابریئل مارسیا مارکز(Gabriel García Márquez) نویسنده کلومبیایی، دارنده جایزه نوبل (در 2014 مرد)، دوست کاسترو، گفت: "او چنان با دقت از زندگی شخصی خود محافظت کرد که سرانجام به راز اصلی افسانه او تبدیل شد.

حقایق شناخته شده

این رمز و راز همیشه او را همراهی می کرد. حتی در سالهای آخر عمر ، ابتدا اطلاعات مربوط به وضعیت سلامتی وی "راز دولتی" اعلام شد. فقط نزدیکان حقیقت را می دانستند: همسر، فرزندان و برخی از اعضای خانواده و دوستان.

زندگی جنسی فیدل کاسترو
© AP Photo / Andrew St. George
جای تعجب نیست که تقریباً هیچ کس نمی دانست که وی بعلاوه هشت فرزند رسمی، فرزندان خارج از ازدواج زیادی داشت. این بدان معناست که دیکتاتور کوبا یک فاتح واقعی قلب زنان بود و موفقیت بیشتری در زمینه عشق داشت تا زندگی سیاسی. مشخص است که فیدل کاسترو دو بار ازدواج کرده است. همسر اول وی میرتا دیاز- بالارت (Mirta Díaz-Balart)، دومی دالیا سوتو دل وال (Dalia Soto del Valle) است که تا زمان مرگ با او ماند. وی در سال 1946 در دانشگاه با میرتا دیاز دیدار کرد. وی از خانواده ای با نفوذ در ارتباط با رژیم باتیستا به دنیا آمد و با وجود موانع مختلف، آنها دو سال بعد ازدواج کردند. در این ازدواج ، فرزند اول کمونیست کوبایی فیدلیتو (Fidelito) به دنیا آمد.

این رابطه به دلیل خیانت های دائمی فیدل خیلی محکم نبود. با این حال ، آنها به این دلیل از هم جدا نشدند. در حالی که کاسترو در سال 1953 به دلیل حمله ناموفق به پادگان مونکادا در زندان بود ، دید که همسر وی در لیست کسانی که توسط وزارت کشور باتیستا پرداخت می شود ، قرار دارد. او خواستار طلاق شد.

چند سال بعد، در سال 1961، او به پای دالیا سوتو دل وال ، افتاد که با وی 5 پسر داشت: الخاندرو ، الِکس ، آنتونیو ، الِکسیس و آنهل. او به عنوان "بانوی اول نامرئی" شناخته شد زیرا سعی می کرد از زندگی عمومی دوری جوید.

معشوقه های ناتمام

در طی سالهای مبارزه زیرزمینی، وی با ناتالیا ریووولتا، (Natalia Revuelta) زن زیبای موبور از قشر بالای کوبا آشنا شد. در سال 1956، دخترشان آلینا فرناندز (Alina Fernández) به دنیا آمد، که نام پدرتعمیدی را به او داده شد. وی به عنوان دختر شورشی کاسترو شناخته شد ، زیرا در سال 1993 کوبا را ترک کرد و به ایالات متحده رفت.

بدون شک یکی از مهمترین زنان زندگی رهبر کمونیستی کوبا سِلیا سانچز(Celia Sánchez) بود که او در سال 1957 با وی ملاقات کرد. او اولین زن چریک و دست راست و همراه فیدل بود که بدون شک دستورات را انجام می داد. وی در قیام کاسترو نقش اساسی داشت، در جنگها نقش مهمی داشت و سرانجام در دبیرخانه هیئت رئیسه شورای وزیران کوبا جایگاه مهمی گرفت. سلیا یکی از محبوب ترین دوستداران کاسترو شد و بیش از دو دهه در انقلاب مشارکت داشت.

فیدل کاسترو با ماریا لابورد (María Laborde)، فعال و مادر پسرش ، خورخه آنهل رابطه دیگر عشقی را آغاز کرد. با این حال ، رهبر کوبا هرگز خود را محدود نکرد و با زنان متنوعی دیدار می نمود. نمونه آن رابطه عاشقانه او با بازیگر آمریکایی آوا گاردنر است که یکی از اسطوره های سینمای آمریکا محسوب می شود.

تنها محبوب کاسترو که به سود خودش با او رابطه برقرار کرد ، یک جاسوس آمریکایی ماریتا لورنز (Marita Lorenz) بود که سرانجام نیز عاشق او شد. داستان او مانند یک فیلم است. ماریتا ریشه های آلمانی و آمریکایی دارد ، او قربانی رژیم نازی بود ، وقتی هفت ساله بود، از اردوگاه کار اجباری فرار کرد. پس از جنگ جهانی دوم ، وی به همراه خانواده به ایالات متحده مهاجرت کرد.

در آنجا او مامور سیا شد. وظیفه او نزدیکتر شدن به کاسترو بود تا دشمن را از نزدیک بشناسد. این امر باعث شد ماریتا عاشق فیدل شده و باردار گردد. این عواقب به هیچ وجه او را آزار نمی داد. گفته شد که سقط جنین کرد، اما بعد از سالها معلوم شد که پسری به دنیا آورد ، اما بعد از زایمان او را از وی گرفتند.

پس از چندی ، دولت آمریکا دوباره ماریتا را استخدام می کند و به او دستور می دهد که عاشق خود را بکشد. بعد از سال ها ماریتا در یک مصاحبه اعتراف کرد: "من نتوانستم این کار را انجام دهم. من هنوز عاشق او بودم".

بدیهی است که زندگی جنسی رهبر انقلاب کوبا بسیار طوفانی بود ، اگرچه رقم 35 هزار زن معشوقی که روزنامه "نیویورک پست" از آن ذکر می کند ، بسیار بالا است. اما این اولین بار نیست که کسی در تلاش است به زندگی نامه فیدل کاسترو رنگ بیشتری بدهد. بنابراین ، می گویند که وی از 600 حمله ترور جان سالم به در برد و اولین سیگار را در سن 14 سالگی کشید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...