افشاگری وزیر ارتباطات از مافیایی که پشت فیلترشکن فروشی‌هاست!


افشاگری وزیر ارتباطات از مافیایی که پشت فیلترشکن فروشی‌هاست!

فیلترشکن و وی پی ان شاید این روزها عضو جدایی‌ناپذیر تلفن همراه بسیاری از ایرانی‌ها باشد و دلیل اصلی آن محدودیت‌هایی است که در دسترسی به تلگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی وجود دارد. اما جالب است بدانید که تجارت فیلترشکن به یکی از تجارت‌های پرسودی تبدیل شده که به گفته وزیر ارتباطات به یک باند و مافیا مرتبط است! به گزارش آی‌تی‌رسان، امروز وزیر ارتباطات...

فیلترشکن و وی پی ان شاید این روزها عضو جدایی‌ناپذیر تلفن همراه بسیاری از ایرانی‌ها باشد و دلیل اصلی آن محدودیت‌هایی است که در دسترسی به تلگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی وجود دارد. اما جالب است بدانید که تجارت فیلترشکن به یکی از تجارت‌های پرسودی تبدیل شده که به گفته وزیر ارتباطات به یک باند و مافیا مرتبط است!

به گزارش آی‌تی‌رسان، امروز وزیر ارتباطات در پاسخ به سوال نماینده مشهد که در رابطه با احراز هویت افراد در اینترنت، ساماندهی فیلترشکن‌ها و قطع سیم کارت‌های مجعول اعتراض داشت و او را به مجلس فراخوانده بود، به مجلس رفت و در لابلای صحبت‌های ایشان نکات جالب توجهی وجود داشت که در ادامه به بررسی بعضی از آنها می‌پردازیم.

وزیر ارتباطات در پاسخ به این سوال که چرا تمامی فیلترشکن‌ها به یکباره قطع نمی‌شوند، گفت: این کار شدنی نیست چرا که در صورت بستن دسترسی فیلترشکن‌ها عملا دسترسی افرادی که برای کارهای قانونی از این خدمات استفاده می‌کنند، محدود شده و کشور با مشکلات زیادی روبرو می‌شود. استاد دانشگاهی که برای مطالب علمی به این موارد احتیاج دارد و یا دانشجو و خبرنگاری که برای کارهای تحقیقاتی و شغلی خود از فیلترشکن استفاده می‌کنند، عملا دچار مشکل می‌شوند! بسیاری از تاجران کشور برای دور زدن تحریم‌ها و استفاده از حساب‌های بانکی از این امکان بهره‌مند می‌شوند و عملا با بستن کلی وی‌پی‌ان‌ها، همه این موارد نیز قطع خواهد شد.

وی در ادامه به یک اشکال بزرگ در قانون کشورمان اشاره کرد که طبیعتا مجلس سیبل اصلی آن بود: در حال حاضر تجارت صدها میلیاردی در این حوزه وجود دارد و وقتی می‌گوییم که برای پیگیری عاملین فروش فیلترشکن اقدام شود، می‌گویند که قانون صریحی در این موضوع وجود ندارد! مشخص است که چه کسی پشت قضیه بوده و باور کردنی نیست که این حجم عظیم تجارت بدون پشتوانه انجام شود. می‌گویند که وزارت ارتباطات همه فیلترشکن‌ها را ببندد و در صورت ایجاد مشکل نیز خودش پاسخگو باشد ولی به اخلاق پایبند هستیم و برای حل مشکل به ابزارهای خودش نیاز داریم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


175 سوال جرات و حقیقت برای دختران و پسران + ایده عاشقانه