کرمان در خط مقدم مبارزه با موادمخدر قرار دارد


کرمان در خط مقدم مبارزه با موادمخدر قرار دارد

کرمان - ایرنا - دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر کشور، کرمان را از استان های اولویت دار ستاد مبارزه با موادمخدر برشمرد و گفت: این استان در خط مقدم مبارزه با مواد مخدر و جلوگیری از ورود مواد مخدر به مرکز کشور و سایر کشورها است.

به گزارش ایرنا، سردار اسکندر مومنی عصر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در استان کرمان افزود: علاوه بر ظرفیت هایی که از سوی سپاه در ماه شهریور یا مهر برای بازپروری و ترک اعتیاد معتادان متجاهر راه اندازی می شود، 700 ظرفیت جدید نیز در سایر شهرستان ها اضافه خواهد شد که منابع آن تامین شده است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس این تصمیمات ظرفیت های موجود استان اضافه می شود و به حدود 1500 نفر می رسد و با ین ظرفیت جدید ساماندهی لازم صورت می گیرد.

سردار مومنی ادامه داد: این ظرفیت جدید باید همراه با مهارت آموزی باشد و صرفا یک درمان کوتاه مدت نباشد و مددجویان این مراکز باید تولیداتی داشته باشند و عواید آن به خودشان برگردد تا پس از خروج از این مراکز بتوانند وارد چرخه اشتغال شوند.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور تقویت ایست و بازرسی ها در استان کرمان را نیز مورد تائید قرار داد و گفت: با ایجاد ایست و بازرسی های سیرچ و انار نیز موافق هستیم.

سردار مومنی گفت: برای کمک به تقویت کشف اطلاعاتی نیز به دستگاه های مربوطه در استان کرمان کمک خواهد شد زیرا این استان در خط مقدم مبارزه با مواد مخدر قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری حدود 60 تن مواد مخدر در استان کرمان کشف شده است، گفت: در حال حاضر 2 میلیون و 800 هزار مصرف کننده مستمر در کشور وجود دارد و در 10سال گذشته به طور میانگین در هر سال 5 درصد به شیوع مصرف مواد مخدر اضافه شده است.

7440/ 5054

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شنیده شدن صدای انفجار در شهر قهجاورستان اصفهان