آغاز سلسله نشست‌های تحکیم بنیان خانواده در ناصرآباد بخش جغین


آغاز سلسله نشست‌های تحکیم بنیان خانواده در ناصرآباد بخش جغین

همزمان با آغاز ماه محرم و هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر، اولین نشست از سلسله نشست های تحکیم بنیان خانواده به همت پایگاه مقاومت سمیه در مسجد صاحب الزمان(عج) دهستان ناصرآباد بخش جغین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان رودان، پایگاه مقاومت بسیج خواهران مسجد صاحب الزمان(عج) دهستان ناصرآباد با توجه به جنگ نرم و تهاجم فرهنگی دشمن که نوک پیکان آن، بنیان خانواده ها را نشانه گرفته است و همچنین دستور مقام معظم رهبری بر آتش به اختیار در حوزه فرهنگی مبارزه با آسیب های اجتماعی، اقدام به طراحی و اجرای سلسله نشست های تحکیم بنیان خانواده کرده است.

پایگاه مقاومت بسیج سمانه با همکاری قرارگاه تحول محلات شهید حسن راستین پس از تشکیل هیئت اندیشه ورز و بررسی چالش ها و آسیب ها در سطح دهستان، ویژه برنامه سلسله نشست های تحکیم بنیان خانواده با محوریت آموزش سبک زندگی ایرانی اسلامی ویژه دختران در آستانه ازدواج و بانوانی که کمتر از 10 سال از عمر زندگی زناشوییشان می گذرد را در دستور کار قرار داد.

اولین نشست از این ویژه برنامه عصر امروز شنبه(9 شهریور) با حضور 40 نفر از بانوان روستاهای زیرمجموعه دهستان ناصرآباد و زیر نظر سرکار خانم « پور رضا » کارشناس مباحث خانواده در مسجد صاحب الزمان(عج) برگزار شد.

« نعیمه اخگریان »، فرمانده پایگاه مقاومت بسیج سمانه ناصرآباد در حاشیه برگزاری این نشست، ضمن تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان، گفت: سلسله نشست های تحکیم بنیان خانواده در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری و به منظور اصلاح سبک زندگی ایرانی اسلامی در مرکز دهستان ناصرآباد برگزار می شود.

آغاز سلسله نشست‌های تحکیم بنیان خانواده در ناصرآباد بخش جغین

وی با بیان اینکه دشمنان انقلاب برای ضربه زدن به نظام از روش های مختلفی استفاده کرده اند و در همه آنها نیز با شکست روبرو شده اند، افزود: هجمه فرهنگی و جنگ نرم یکی از عرصه های نبردی است که دشمن با همه توان و تجهیزات به میدان آمده است و در این نبرد ناجوانمردانه اعتقادات و باورهای جامعه و بنیان خانواده را هدف قرار داده است.

فرمانده پایگاه مقاومت سمانه دهستان ناصرآباد، از طلاق به عنوان یکی از مهمترین آسیب های حوزه خانواده نام برد و عنوان کرد: این پایگاه با تعامل و هم اندیشی با قرارگاه تحول محلات شهید حسن راستین به این نتیجه رسید که برای ترویج سبک زندگی ایرانی اسلام و پیشگیری از طلاق، سلسله نشست هایی ویژه دختران جوان در آستانه ازدواج و بانوانی که کمتر از 10 سال از عمر ازدواج آنها می گذرد را برگزار کند.

وی اضافه کرد: اولین نشست از این ویژه برنامه با استقبال بسیار خوب جامعه هدف و زیر نظر سرکار خانم وررضا از کارشناسان مجرب مباحث خانواده در مسجد صاحب الزمان(عج) ناصرآباد برگزار شد.

اخگریان با اشاره به اینکه شرکت کنندگان در این نشست ها با مهارت های زندگی آشنا می شوند، گفت: در این نشست ها همچنین مشاوره ازدواج به دختران جوان در آستانه ازدواج ارائه می شود.

آغاز سلسله نشست‌های تحکیم بنیان خانواده در ناصرآباد بخش جغین

وی شناخت نیازهای اولویت‌دار و ارائه راهکار عملی جهت رفع آن‌ها را از ضروریات جامعه امروز برشمرد و افزود: با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در رابطه با بحث آسیب های اجتماعی به ویژه موارد مرتبط به حوزه خانواده، ضرورت دارد که همه دستگاه ها از برنامه های محتوایی و اثرگذار تشکل های مردم نهاد حمایت و پشتیبانی کنند.

این فعال فرهنگی عنوان کرد: 15 نفر از دختران نوجوان عضو پایگاه سمانه و از فعالان مسجد صاحب الزمان(عج) ناصرآباد روز گذشته به اردوی یک روزه زیارتی سیاحتی امامزاده سید سلطان محمد(ع)، « پیرچوگان » در روستای زیارت بخش رودخانه اعزام شدند.

برپایه این گزارش، عصر امروز و همزمان با آغاز ماه محرم و با حضور عزاداران حسینی، پرچم متبرک بارگاه ملکوتی امام حسین(ع) در مسجد صاحب الزمان(عج) دهستان ناصرآباد برافراشته شد.

گفتنی است؛ دهستان ناصرآباد با جمعیتی بالغ‌ بر یک هزار و 600 نفر(۳۰۰ خانوار) در فاصله 10 کیلومتری مرکز بخش جغین و 70 کیلومتری مرکز شهرستان رودان قرار دارد.

پایان پیام/88

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کاردستی چرخه آب کلاس اول