بروکراسی‌های اداری موسسات قرآن را هم تحت‌الشعاع قرار داده است


بروکراسی‌های اداری موسسات قرآن را هم تحت‌الشعاع قرار داده است

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ مدیر موسسه خاتم‌النبیاء(ص) شهر بهار گفت: متأسفانه بروکراسی‌های اداری و قوانین دست و پا گیر در سطح ادارات روز به روز در حال افزایش است که این قوانین وضع شده موسسه خاتم‌النبیاء را نیز در بخش‌های مختلف درگیر خود کرده است.

بروکراسی‌های اداری موسسات قرآن را هم تحت‌الشعاع قرار داده استحمیدرضا قاسمی جمشید، مدیر موسسه خاتم‌النبیاء شهر بهار در گفت‌و‌گو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: این موسسه فعالیت‌های خود را از سال 84 در دو بخش خواهران و برادان آغاز نمود.

وی با بیان اینکه آموزش‌های قرآن در این مجموعه در بخش عمومی و تخصصی انجام می‌شود، گفت: رشته‌های عمومی، شامل دوره‌های روخوانی، روان خوانی و مفاهیم و رشته‌های تخصصی، شامل حفظ، صوت و لحن، تجوید و دوره‌های تربیت معلم است.

قاسمی با اشاره به اینکه دو گروه هم‌خوانی «کریم اهل بیت و مرآت» تربیت شده و متشکل از نوجوانان و جوانان این مجموعه قرآنی است، اضافه کرد: برنامه‌های بخش فرهنگی موسسه نیز شامل برگزاری محافل انس با قرآن، تلاوت و ختم قرآن در مساجد و فعالیت گروه‌های هم‌خوانی در مناسبت‌های مختلف سال است.

مدیر موسسه خاتم‌النبیاء ادامه داد: این موسسه دارای برنامه‌های تفریحی، ورزشی و اردویی نیز هست که می‌توان به برگزاری کلاس‌های ورزشی در رشته‌های مختلف اشاره کرد.

فعالیت 60 مربی قرآن در موسسه

وی با بیان اینکه 50 مربی در بخش بانوان و 10 مربی در بخش آقایان با موسسه در حال همکاری است، گفت: مخاطبان این موسسه دارای گروه‌های سنی مختلف هستند که خردسالان 4 تا 5 سال با روش‌های مختلف هنری و سرگرمی به حفظ و یادگیری قرآن می‌پردازند.

قاسمی جمشید با اشاره به اینکه این مجموعه موفق به تربیت حافظان قرآن بسیاری شده است، ابراز کرد: محمد شکوری یکی از قاریان و حافظان کل قرآن در شهر بهار است که حائز رتبه‌های برتر بسیاری در مسابقات سطح شهرستانی و استانی ارگان‌های مختلف شده است.

مدیر موسسه خاتم النبیاء با بیان اینکه پیش دبستانی و دبستان قرآنی این مجموعه در بخش دختران از سال 87 و در بخش پسران از سال 88 آغاز به فعالیت کرده است، گفت: در مجموع حدود 220 دختر و پسر در کلاس‌های پیش دبستانی و دبستانی این مجموعه مشغول به تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه هزینه‌های این موسسه از طریق خیرین تأمین می‌شود، گفت: از هیچ یک از قرآن آموزان این موسسه هزینه‌ای جهت آموزش دریافت نمی‌شود و خوشبختانه مشکلی از نظر مکان نیز جهت برگزاری کلاس‌های قرآنی و آموزشی وجود ندارد.

درگیری یک ساله برای تمدید مجوز

قاسمی جمشید با بیان اینکه زمین ساختمان دوم این موسسه نیز توسط خیری نیک‌اندیش به مجموعه اهدا شده است، گفت: به زودی ساختمان دوم این موسسه با هزار و 400 متر زمین آماده ساخت و ساز است، گفتنی است ساختمان اول این موسسه در قالب بنایی 3 طبقه با 270 متر مساحت و 500 متر زیر بنا نیز به همت خیرین ساخته و آماده شد.

وی با بیان اینکه این موسسه قرآنی بیش از آنکه درگیر فعالیت‌های قرآنی باشد درگیر کار‌های اداری است، گفت: متأسفانه بروکراسی‌های اداری و برخی قوانین دست و پا گیر در سطح ادارات و سازمان‌ها روز به روز در حال افزایش است.

مدیر موسسه قرآنی خاتم‌النبیاء با بیان اینکه ادارات و نهاد‌های دولتی اگر کمکی در حوزه قرآن و ترویج فرهنگ ناب قرآن و سیره اهل بیت(ع) نمی‌کنند لااقل سنگ اندازی هم نکنند، گفت: این قوانین وضع شده دست و پا گیر موسسه خاتم‌النبیاء را نیز در بخش‌های مختلف درگیر خود کرده است.

قاسمی جمشید بیان کرد: نمونه‌ای از چهارچوب‌های قانونی بی‌مورد، اضافه شدن و تغییر بخش‌های مختلف برای اخذ و یا تمدید مجوز موسسه از سوی دستگاه‌های متولی است، به گونه‌ای که این موسسه برای تمدید مجوز خود یک سالی است که درگیر است.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...