خیران گلستانی 11 تانکر آب به مناطق محروم نیمروز اهدا کردند


خیران گلستانی 11 تانکر آب به مناطق محروم نیمروز اهدا کردند

زاهدان- ایرنا- مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: خیران‌ گلستان در قالب اجرای طرح ملی نذر آب 11 تانکر آب آشامیدنی به مناطق کم برخوردار نیمروز در شمال این استان اهدا کردند.

رسول راشکی روز سه‌شنبه در گفت‌و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: جمعیت هلال‌احمر گلستان در قالب «کاروان سلامت» شهریور امسال طرح ملی «نذر آب ۲» را در شهرستان نیمروز سیستان و بلوچستان اجرا کرد.

وی ادامه داد: ۲ هزار و ۶۰۰ نفر از مردم محروم روستاهای نیمروز در قالب این طرح مورد ویزیت رایگان پزشکان گلستانی قرار گرفتند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان اظهار داشت: اعضای این کاروان در قالب مرحله دوم« نذر آب» متشکل از ۱۶ پزشک عمومی و متخصص و نیروهای اجرایی، تیم‌های درمانی و فرهنگی به ارائه خدمات به مردم نیمروز پرداختند.

وی توزیع ۱۰۰ بسته غذایی، ۱۱۴ قلم دارو به ارزش ۶۰۰ میلیون ریال، ۱۵۰ بسته لوازم التحریر، ۱۲۰ بسته بهداشتی و ۲۰۰ عدد اسباب بازی را از جمله مهمترین خدمات اعضای کاروان سلامت گلستان در شمال سیستان و بلوچستان ذکر کرد.

راشکی گفت: اعضای کاروان سلامت گلستان در مدت استقرار در نیمروز طرح «نیابت» شامل ویزیت رایگان و رسیدگی به سالمندان را اجرا کردند.

وی افزود:همچنین ایجاد فضای با نشاط برای کودکان همراه با برنامه‌های روانی و اجتماعی از دیگر اقدامات اعضای این کاروان در قالب تیم «سحر جوانان» بود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان با اشاره به اهمیت طرح ملی « نذر آب» گفت: سازمان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی برای کاهش آلام مردم دچار خشکسالی سیستان و بلوچستان مرحله نخست این طرح را در تابستان سال گذشته در قالب سه طرح توزیع تانکر آب، سبد غذایی و اعزام کاروان‌های سلامت به اجرا در آورد و امسال نیز مرحله دوم این طرح را در استان به اجرا درآورده است.

۷۳۱۶**۳۲۱۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(تصاویر) هشت حقیقت جالب در مورد اژد‌های کومودو