عزاداری کاروان غم به یاد امام حسین(ع) در زرند


عزاداری کاروان غم به یاد امام حسین(ع)  در زرند

گروه اجتماعی - همزمان با دومین روز از ماه محرم، کاروان غم شهرستان زرند در هشتمین سال متوالی از امامزاده حمزه زرندوئیه با عبور از خیابان‌های اصلی شهر به یاد حرکت کاروان امام حسین(ع) به عزاداری پرداخت.

عزاداری کاروان غم به یاد امام حسین(ع)  در زرند

به گزارش ایکنا از کرمان و به نقل از اداره تبلیغات اسلامی زرند ، سیدرضا هاشمی عضو هیأت امنای بیت‌الحزان حضرت زهرا(س) شهرستان زرند امروز سه‌شنبه، 11 شهریور گفت: همزمان با دومین روز از ماه محرم کاروان غم شهرستان زرند در هشتمین سال متوالی از امامزاده حمزه زرندوئیه با عبور از خیابان‌های اصلی شهر به یاد حرکت کاروان امام حسین (ع) به عزاداری پرداخت.
وی هدف از برپایی این کاروان را نشان دادن آغاز محرم و همچنین تبیین فرهنگ عاشورا و بیان مظلومیت امام حسین (ع) و یاران با وفایش عنوان کرد.
عضو هیأت امنای بیت‌الحزان حضرت زهرا(س) شهرستان زرند بیان کرد: در این کاروان ۲۰۰ نفر پرچم‌دار و ساربان به همراه ۱۰ رأس اسب و ۱۲ نفر شتر به مدت سه و نیم ساعت در خیابان‌های اصلی شهر ورود کاروان اباعبدالله الحسین(ع) و یارانش را به کربلا تداعی کردند که با حرکت این کاروان، فضای شهر حال و هوای محرمی به خود گرفت.
همزمان با فرارسیدن ماه محرم‌الحرام و برگزاری مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان(ع)، محبان اهل بیت(ع) به‌ویژه جوانان و نوجوانان در شهرستان به عزاداری می‌پردازند و تهیه حلیم و شله زرد و پخت «عاشوری» و نان محلی صلواتی توسط بانوان ‌در دهه اول ماه محرم و مراسم علم‌بندان ‌از جمله ‌محله سادات‌نشین ریحان از جمله آداب و رسوم این شهرستان است.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)