حجم سرمایه گذاری صنعتی در ایلام چهار برابر شده است


حجم سرمایه گذاری صنعتی در ایلام چهار برابر شده است

ایلام- ایرنا- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام گفت: سهم سرمایه گذاری های تحقق یافته حوزه صنعت در استان از ابتدای دولت تدبیر و امید نسبت به سال های گذشته چهار برابر شده است.

یارالله نصیری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از بدو پیروزی انقلاب تا سال ۹۲ مقدار سرمایه گذاری های تحقق یافته حوزه صنعت استان ایلام هشت هزار میلیارد ریال بود ولی در طول مدت فعالیت دولت تدبیر و امید تاکنون این مقدار به ۳۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال افزایش یافته و با افتتاح واحدهای پایین دست پتروشیمی در پایان سال جاری کل سرمایه گذاری صنعتی استان ۱۸۰ هزار میلیارد ریال افزایش می یابد.

وی در خصوص طرح های بزرگ صنعتی استان ایلام افزود: طرح پتروشیمی دهلران با یک و دو دهم میلیارد دلار و ۵۵۰ میلیون دلار تسهیلات ارزی با ۵۰۰ نفر اشتغالزایی، پروژه NGL با بیش از ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی و ۱/۱ دهم میلیارد دلار به عنوان تامین کننده خوراک پتروشیمی دهلران، پتروشیمی مهران با ۲ و هفت دهم میلیارد دلار در حال اجرا است.

رئیس سازمان صمت ایلام یادآور شد: مرحله نخست پتروشیمی مهران به اعتبار ۷۰۰ میلیون دلار توسط کنسرسیومی متشکل از پنج بانک عامل دولتی و خصوصی تامین اعتبار می شود و نیز طرح پلی پروپیلن ( p.p ) پتروشیمی ایلام با ۳۸ میلیون یورو و سه هزار میلیارد ریال تسهیلات با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی از طرح های بزرگ صنعتی استان با حجم اشتغالزایی زیاد هستند.

نصیری تاکید کرد: طرح فولاد گستر آتنا ایوان با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی و مجموع سرمایه گذاری یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال، پروژه روغن کشی آبدانان، واحد تولیدی کیسه پلی پروپیلن دهلران، تکمیل طرح منبران ایوان ( تولید فیلترهای تصفیه آب)، استیل کرد دره شهر، واحد تولید کاغذ سنگی و ... از جمله پروژه های بزرگ صنعتی در استان ایلام هستند که برخی از این طرح ها با توجه به اینکه نمونه مشابه در کشور ندارند بخشی از نیاز صنعتی را مرتفع و از خروج ارز جلوگیری می کنند.

وی اضافه کرد: در جریان سفر هیات اقتصادی به استان ایلام سازمان های توسعه ای ایدرو و ایمیدرو با همکاری بانک های عامل خصوصی و دولتی در اجرا و تکمیل طرح های بزرگ استان ایلام مشارکت می کنند و راه اندازی این طرح ها در واقع انقلابی صنتعی در استان ایلام رقم می زند.

وی افزود: این طرح های بزرگ و نیمه بزرگ صنعتی حاصل رایزنی و پیگیری های مداوم مسئولان ایلام از جمله استاندار با هدف توسعه و رونق صنعتی و اشتغال است که با تکمیل و بهره برداری از این طرح ها زمینه اشتغال برای حجم زیادی از افراد جویای کار و فارغ التحصیلان استان فراهم می شود.

۷۱۷۲/۶۱۱۹

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق