آغاز بهره‌برداری از طرح آبیاری 46 هزارهکتاری دشت سیستان همزمان با سفر رئیس‌جمهوری


آغاز بهره‌برداری از طرح آبیاری 46 هزارهکتاری دشت سیستان همزمان با سفر رئیس‌جمهوری

زاهدان- ایرنا - استاندار سیستان و بلوچستان گفت: بهره برداری بخشی از طرح بزرگ آبیاری نوین دشت سیستان همزمان با سفر چند ماه آینده رئیس‌جمهوری به این استان آغاز می شود که تسریع در عملیات اجرای این پروژه براساس برنامه زمان بندی شده ضرورت دارد.

احمدعلی موهبتی روز سه شنبه در دیدار با محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی که در محل این وزارتخانه برگزار شد اظهار داشت: علاوه بر موضوع بهره‌برداری از این پروژه بزرگ در سفر رئیس جمهوری، کشاورزان منطقه نیز با توجه به نزدیکی شروع فصل کشت، خواهان رهاسازی آب در شبکه هستند بنابراین شتاب بخشی به اجرای باقیمانده تعهدات این پروژه را خواستاریم.

وی با بیان اینکه عملیات طرح ۴۶ هزار هکتاری دشت سیستان پیشرفت خوبی دارد، گفت: با مطالعه و طراحی سه مقوله نظام بهره برداری، شیوه آبیاری و الگوی کشت این طرح کامل و آماده بهره برداری می شود.

استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر ارزشمندی و ضرورت بهره‌برداری درست از منابع آبی ذخیره شده، بیان کرد: تحت هیچ شرایطی با رهاسازی آب در کانال ها و شیوه سنتی انتقال آب که هدررفت منابع را در بر دارد موافق نیستیم.

وی از وزیر جهاد کشاورزی خواست در خصوص آماده سازی شبکه و قرار گرفتن آن در اختیار مردم در موعد مقرر تلاش شود.

موهبتی همچنین به تشریح مشکلات و دیدگاه‌ها و خواسته‌های کشاورزان و بهره برداران این طرح پرداخت.

وزیر جهاد کشاورزی نیز با تاکید بر ضرورت اجرا و تحویل پروژه در زمان تعهد شده، گفت: باید همه عوامل و ذینفعان اعم از مردم، گروه‌های مرجع، متولیان، مجریان، مدیریت‌های اجرایی و ناظران توجیه شوند که از این پس هیچ آبی جز از طریق شبکه تاسیس شده توزیع نخواهد شد.

محمود حجتی با تاکید بر ضرورت ایفای تعهدات جهادکشاورزی در موعد تعیین شده و عدم وقفه در قرار گرفتن آب در اختیار کشاورزان، بر اتخاذ تدابیر لازم از جمله افزایش تعدد پیمانکاران و مجریان عملیاتی از سوی معاونت مسئول در وزارت جهاد کشاورزی و سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان برای بهره برداری از طرح در سفر رئیس جمهوری به منطقه تاکید کرد.

در این دیدار که معاونان وزارتخانه و رئیس سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان نیز حضور داشتند، با دستور وزیر جهادکشاورزی، مقرر شد معاون آب، خاک و صنایع وزارت جهاد کشاورزی در محل اجرای طرح بزرگ ۴۶ هزار هکتاری شبکه نوین آبیاری دشت سیستان مستقر و بر روند پیشرفت پروژه برابر تعهدات نظارت کند.

۹۹۱۴**۳۲۱۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نام بیماری سخت ترانه علیدوستی اعلام شد | اعلام آخرین وضعیت روند درمان بازیگر سرشناس