هیات‌های مذهبی توصیه‌های ایمنی را جدی بگیرند


هیات‌های مذهبی توصیه‌های ایمنی را جدی بگیرند

شهرری ـ ایرنا ـ معاون مدیرعامل شرکت توزیع برق جنوب تهران گفت: هیات‌های مذهبی باید توصیه‌های ایمنی مانند نصب پرچم بر روی پایه‌های برق، انشعاب غیرمجاز و خودسرانه از شبکه توزیع و نزدیک شدن علم، کتل و بیرق زیر کابل‌های فشار قوی را جدی بگیرند.

داود رحیمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مسئولان هیات‌های مذهبی باید در زمان برگزاری مراسم عزاداری سالار شهیدان دقت نظر داشته باشند تا تجهیزات عزاداری مانند علم، کتل و بیرق به شبکه و تجهیزات برق‌رسانی به خصوص در هنگام شب که دید کافی وجود ندارد، نزدیک نشود چرا که در سال‌های گذشته شاهد برق گرفتگی‌هایی در سطح شهرستان بوده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه در سنوات گذشته بر اثر نصب بنر و پرچم مختص ایام سوگواری سیدالشهدا(ع) بر روی پایه‌ها و سایر تجهیزات جانبی شاهد برق گرفتگی‌های مکرر عزاداران حسینی بوده‌ایم، عنوان کرد: هیات‌های مذهبی از هرگونه ساخت و جوشکاری کردن روی پایه‌ها و صعود افراد از تاسیسات برق رسانی جهت نصب پرچم، پلاکارد و بنر باید خودداری کنند.

رحیمی یادآور شد: احداث و نصب داربست موقت در حریم و مسیر خطوط برق جهت برپایی تکایا و همچنین ایستگاه‌های پذیرایی نیز از مواردی است که باید مسئولان هیات‌های مذهبی توجه لازم را در خصوص آن داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه تجهیزات برقی مورد استفاده هیات‌های مذهبی نظیر میکروفن، باند، سیم، کابل و تابلوهای برقی قبل از شروع مراسم عزاداری باید توسط مسئولان هیات‌ها مورد بازرسی دقیق قرار گیرد اظهار داشت: روسای هیات‌های مذهبی ضمن برطرف نمودن نواقص احتمالی وسایل برقی باید احتمال وقوع بارندگی را نیز جدی بگیرند و با محفوظ نگه داشتن اتصالات کابل‌ها و فیوز وسایل برقی از قرار گرفتن آنها در معرض باران خودداری کنند.

رحیمی با بیان اینکه مسئولان هیات‌های مذهبی با مراجعه به اداره برق و ثبت نام در سامانه می‌توانند به راحتی انشعاب برق بگیرند، عنوان کرد: دست اندرکاران هیات‌ها باید از هرگونه دخالت غیرمجاز در تاسیسات برق رسانی و وصل خودسرانه، غیر ایمن و غیرمجاز انشعاب برق خودداری کنند.

وی در پایان یادآور شد: مسئولان هیات‌ها از روشن کردن بی مورد چراغ‌ها، پروژکتورها و لامپ‌های پر مصرف در طول روز اجتناب کرده و در صورت وقوع هرگونه حادثه احتمالی و یا وقوع خاموشی، از دخالت غیرمجاز در تجهیزات برق‌رسانی به ویژه کنتور برق خودداری کرده و مراتب را از طریق اداره‌های برق پیگیری و یا به اتفاقات برق با شماره ۱۲۱ اطلاع دهید.

معاون مدیرعامل شرکت توزیع برق جنوب تهران یادآور شد: این اداره در طول شبانه روز آماده ارائه خدمات به هیات مذهبی در خصوص ایجاد انشعاب و اتصال به شبکه است.

شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با جمعیتی بیش از یک میلیون نفر در جنوب استان تهران واقع شده که دارای پنج شهر شهرری، باقرشهر، کهریزک، قیامدشت و حسن آباد است.

۶۰۰۳/۳۲۱۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر چهره زمین تا آسمون فریبا نادری ! / این اون نیست ! + 2 عکس که نمی شناسیدش !