هزینه و ظرفیت غیرمجاز عامل نارضایتی اصفهانی‌ها از سرویس مدارس است


هزینه و ظرفیت غیرمجاز عامل نارضایتی اصفهانی‌ها از سرویس مدارس است

هادی منوچهری روز سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا آمار شکایت‌های مردم اصفهان از سرویس مدارس را اعلام نکرد و افزود: با این وجود شکایت‌ مردم از عملکرد سرویس‌های مدارس در سال تحصیلی گذشته نسبت به سال قبل آن ۵۰ درصد کاهش داشته است.

وی گفت: با توجه به سرویس‌دهی به بیش از ۷۰ هزار دانش‌آموز در شهر اصفهان،شکایاتی از سوی استفاده‌کننده‌ها واصل می‌شود که این شکایت‌ها توسط واحد امور شرکت‌ها و واحد بازرسی سازمان بصورت تلفنی و حضوری ارائه و رسیدگی می‌شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان اظهارداشت: طبق ارزیابی صورت گرفته از اولیای دانش‌آموزان در یک طرح عملیاتی بصورت تلفنی حدود ۸۰ درصد والدین از نحوه سرویس‌دهی شرکت‌ها و رانندگان رضایت کامل داشته‌اند.

وی با بیان اینکه تمامی سرویس‌های مدارس شهر اصفهان توسط شرکت‌های حمل‌ونقل دانش‌آموزی تحت نظارت سازمان تاکسیرانی فعالیت می‌کنند و ادامه داد: خودروهای طرف قرارداد با شرکت‌ها و دارای مجوز از این سازمان هستند.

منوچهری درخصوص استانداردها و معیارهای موردنیاز برای خودروهای ویژه سرویس مدارس خاطرنشان کرد: استفاده از خودروهای مدل بالا، داشتن وضعیت ظاهری و داخلی مناسب، معاینه فنی، بیمه‌نامه معتبر و وسایل سرمایشی و گرمایشی مناسب از جمله شرایط موردنیاز برای سرویس‌های مدارس است.

وی همچنین درباره نحوه گزینش رانندگان سرویس‌های مدارس تصریح کرد: افراد متقاضی برای همکاری با شرکت‌های حمل‌ونقل دانش‌آموزی باید در ابتدا به این شرکت‌ها مراجعه و با ارائه مدارک شناسائی وخودرو، گواهینامه پایه دوم، در مراحل بعدی کارت سلامت انجام دوره‌های آموزشی سازمان را اخذ و استعلامات فردی مانند نداشتن اعتیاد و سوء پیشینه و تائیدیه اماکن انجام دهند.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان گفت: اکنون حدود هشت هزار دستگاه خودروی فعال در سرویس مدارس زیر پوشش ۵۱ شرکت حمل‌ونقل دانش‌آموزی وظیفه سرویس‌دهی به حدود ۷۳ هزار دانش‌آموز را دارند.

وی بیان کرد: سازمان تاکسیرانی، ماموران راهور و مدیران و رابطان یا بازرسان شرکت‌ها در طول سال تحصیلی کنترل و بازرسی ویژه‌ای در مدارس دارند که مواردی از جمله تعداد سرنشین، داشتن مجوز و گردانه تاکسیرانی، تابلو آرم و علائم و نیز لباس فرم مخصوص را مورد بررسی قرار می‌دهند.

منوچهری افزود: لایحه نرخ کرایه سرویس مدارس در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ به شورای اسلامی شهر اصفهان ارائه شده و در حال طی فرآیند قانونی به‌منظور تصویب است که پس از تصویب در شورای شهر و فرمانداری به اطلاع اولیاء دانش آموزان خواهد رسید.

در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ بیش از۹۲۰ هزار و۵۰۰ دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در پنج هزار و۳۰۰ آموزشگاه استان اصفهان تحصیل خواهند کرد.

۶۰۲۲/ ۷۱۳۵

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل فوق العاده خاص پریناز ایزدیار برای عید+ عکس