مهابادی‌ها بیش از یک میلیارد به جشن عاطفه‌ها کمک اهدا کردند


مهابادی‌ها بیش از یک میلیارد به جشن عاطفه‌ها کمک اهدا کردند

مهاباد- ایرنا- رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) مهاباد گفت: در مرحله نخست جشن عاطفه‌های در سال جاری یک میلیارد و سه میلیون ریال کمک نقدی و غیرنقدی در این شهرستان جمع‌آوری شد.

حسین خضری روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این میزان کمک جمع‌آوری شده، ۹۸۰ میلیون ریال بصورت غیرنقدی و ۶۰ میلیون ریال نیز به صورت کمک‌های نقدی بوده است.

وی اظهار داشت: سال گذشته نیز یک میلیارد و ۷۹۰ میلیون ریال در مرحله اول جشن عاطفه‌ها در مهاباد جمع‌آوری شد که ۴۳ میلیون ریال آن نقدی و مابقی غیرنقدی بود.

خضری با اشاره به اینکه ۶۵۰ دانش‌آموز بی‌بضاعت در مهاباد نیازمند کمک خیّران هستند افزود: نیکوکاران می‌توانند اقلام موردنیاز دانش‌آموزان را که شامل پوشاک دخترانه و پسرانه و انواع نوشت‌افزار است را تا پایان تعطیلات تابستانی تحویل پایگاه‌های کمیته امداد دهند تا در آستانه شروع سال تحصیلی جدید در اختیار نیازمندان قرار گیرد.

وی همچنین تاکید کرد: خیران می‌توانند با مراجعه به سایت اطلاع‌رسانی کمیته امداد، سامانه #۰۴۴۱۰*۸۸۷۷* و شماره حساب ۰۱۱۰۷۶۹۷۴۹۰۰۱ کمک‌های نقدی خود را پرداخت کنند، تا در اختیار دانش‌آموزان بی‌بضاعت قرار گیرد.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) مهاباد اضافه کرد: مرحله بعدی این جشن از اول تا دهم مهرماه در مدارس این شهرستان برگزار و در این مرحله پاکت‌های مخصوصی در بین دانش‌آموزان توزیع می‌شود.

مرحله اول جشن عاطفه‌ها امسال با شعار «با رنگ مهر رویایی را بسازیم» در روزهای هفتم و هشتم شهریور ماه جاری در میادین اصلی شهرها و محل‌های برگزاری نماز جمعه برگزار شد.

جشن عاطفه‌ها رویدادی است که همه‌ساله در نیمه دوم شهریورماه و در آستانه بازگشایی مدارس با هدف کمک به ادامه تحصیل دانش‌آموزان نیازمند و گسترش فرهنگ انفاق، احسان و دستگیری از نیازمندان در سراسر کشور برای جمع‌آوری کمک‌ها و هدایای مردمی و سپس توزیع آنها در بین دانش‌آموزان نیازمند در کل کشور اجرا می‌شود.

بر همین اساس امدادگران با هدف به اجابت رساندن حس همدلی بی‌نظیر مردم، مسوولیت به انجام رساندن وظیفه جمع‌آوری و توزیع هرچه سریع‌تر هدایای مردم نیکوکار را در میان دانش‌آموزان نیازمند به نحوی که همه فرزندان این مرز و بوم در مسیر تعلیم و تربیت قرار گیرند و موجبات رشد و شکوفایی استعدادهای بالقوه نسل نو بیش از پیش فراهم گردد، برعهده دارند.

رویداد جشن عاطفه‌ها با همکاری سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و وزارت آموزش و پرورش توسط کمیته امداد امام(ره) در سراسر کشور اجرا می‌شود.

پنج هزار و ۲۴۰ خانوار مهابادی هم‌اکنون با ۱۲ هزار نفر زیر چتر حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند.

مهاباد ۲۳۷ هزار نفر جمعیت دارد.

۹۹۰۳/۶۱۸۵/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال روزانه پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403