2 شکارچی غیرمجاز حیات وحش چهارمحال وبختیاری دستگیر شدند


2 شکارچی غیرمجاز حیات وحش چهارمحال وبختیاری دستگیر شدند

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال وبختیاری از دستگیری 2 متخلف شکار غیرمجاز در شهرستان‌های اردل و لردگان خبرداد.

به گزارش روز سه شنبه از اداره کل حفاظت محیط زیست استان،شهرام احمدی افزود: در پی دریافت گزارش از دوستداران محیط‌زیست و در عملیات های جداگانه ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان ،یک متخلف شکار غیرمجاز کبک وحشی را در شهرستان لردگان و یک متخلف شکار زردپره سرسیاه را در شهرستان اردل شناسایی و دستگیر کردند.

وی اظهار داشت: از این متخلفان، ۳ قطعه کبک وحشی، فشنگ چهارپاره و ساچمه زنی، ۳۰ قطعه پرنده زردپره سرسیاه، یک قبضه سلاح شکاری و سایر ادوات شکار کشف و ضبط شد.

احمدی افزود: این متخلفان پس از تشکیل پرونده برای گذراندن مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

وی گفت: بر اساس بند الف ماده ۱۰ و بند ب ماده ۱۲ قانون شکار و صید و ماده ۳۱ آئین نامه اجرایی قانون شکار و صید، شکار حیات وحش بدون داشتن مجوز از سازمان حفاظت محیط زیست غیر قانونی بوده و پیگرد قضایی دارد.

به گزارش ایرنا، استان چهارمحال و بختیاری دارای یک پارک ملی، یک اثر طبیعی ملی و پنج منطقه حفاظت شده به مساحت ۱۵۵هزار و ۸۴۴ هکتار و دو منطقه شکار ممنوع به مساحت ۵۱ هزار و ۷۲۴هکتار است.
هم اکنون ۱۲.۵ درصد مساحت چهارمحال و بختیاری تحت مدیریت حفاظت محیط زیست قرار دارد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال وبختیاری از انجام پایش و نظارت بر روند زنده گیری، نگهداری و عقیم‌سازی سگ‌های بی‌صاحب، جهت حمایت از حیوانات و جلوگیری از حیوان آزاری در شهرستان بروجن توسط کارشناسان حفاظت محیط زیست استان خبر داد.

احمدی افزود: با پیگیری حفاظت محیط زیست، به همت شهرداری این شهر سایت نگهداری سگ‌های بی صاحب در بروجن در حال فعالیت است.

وی گفت: در این طرح سگ‌های بی صاحب در سطح شهر جمع آوری شده و پس از انتقال به سایت توسط دامپزشک معاینه اولیه و واکسیناسیون می‌شوند، سپس سگ‌های نژاددار، اصیل، زینتی و سگ‌های گله از سایر سگ‌ها تفکیک و سگ‌هایی که ارزش نگهداری ندارند پس از عقیم‌سازی و مراقبت‌های لازم با واکسیناسیون هاری و سایر بیماری ها، قلاده گذاری و خارج از محیط شهری رهاسازی می‌شوند.

احمدی در ادامه گفت: از شروع فعالیت این سایت از سال گذشته تاکنون در سطح شهر بروجن ۶۰۰ سگ بی‌صاحب زنده‌گیری و ۱۴۳ قلاده عقیم‌سازی شده‌ است.

وی گفت: با این اقدامات بخش بزرگی از خطر و انتقال بیماری هایی مانند هاری کنترل خواهد شد.

براساس دستورالعمل نحوه برخورد با سگهای بلا صاحب ابلاغی توسط سازمان همیاری شهرداری ها هرگونه اتلاف از طریق سلاح گرم ممنوع بوده و دستگاه های مجری (شهرداری) موظف به زنده گیری، غربال گری و نهایتا عقیم سازی و کنترل گونه های بدون نژاد سگ های بلاصاحب هستند.

شهرستان بروجن در ۶۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری است.

۷۳۶۰/۲۰۹۷

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بی‌هم‌نفسی