معضلی به نام ادرار مردان اروپایی در شهر! +عکس


کمبود سرویس‌های بهداشتی عمومی باعث شده تا بسیاری از مردان اروپایی در خیابان‌ها و در انظار عمومی ادرار کنند! در شهر پاریس، شهرداری برای کاهش آسیب بهداشتی‌ این مسئله، روزانه 3 هزار کیلومتر از پیاده‌روها را با مواد ضدعفونی‌کننده تمیز می‌کند!

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، شاید باورتان نشود که در حال حاضر یکی از مشکلات بسیاری از کشورهای اروپایی "معضل سرویس بهداشتی" و ادرار کردن مردان در خیابان‌ها و معابر شهرها و در انظار عمومی است!

بسیاری از مسئولان اروپایی برای حل این مشکل، اقداماتی را صورت می‌دهند تا مقداری، این معضل را کاهش دهند.

روزنامه‌ی "گاردین" در مطلبی از کمبود سرویس‌های بهداشتی عمومی در کشور‌های اروپایی گزارش داده است؛ در بسیاری از این کشورها نسبت به سرانه جمعیت، توالت‌های عمومی بسیار کمی وجود دارد برای مثال در کشور هلند نسبت به هر 16 هزار نفر فقط 6 سرویس بهداشتی عمومی ساخته شده‌ است!

علاوه بر کمبود سرویس بهداشتی عمومی در معابر شهرهای اروپایی، مردم برای استفاده از توالت‌های موجود باید هزینه‌ مشخصی را پرداخت کنند؛ این هزینه‌ها صرف نگهداری و پاکسازی توالت‌های عمومی در این کشورها می‌شود.

کمبود سرویس بهداشتی عمومی و هزینه‌ استفاده از آن‌ها باعث شده تا بسیاری از مردان اروپایی در معابر شهری و در انظار عمومی "ادرار" کنند! در خیابان‌های آمستردام و البته بقیه اروپا صحنه‌های خجالت‌آوری از ادرار کردن مردم در کوچه و خیابان دیده می‌شود و برای دسترسی به یک توالت عمومی باید یک مسیر طولانی را طی کرد تا بتوان یک تابلو توالت عمومی را مشاهده کرد.

مردان انگلیسی و فرانسوی نسبت‌ به دیگر کشورهای اروپایی، بیشتر در خیابان‌ها و در اماکن عمومی اقدام به قضای حاجت می‌کنند!

معضلی به نام "ادرار مردان اروپایی" در شهر! +عکس

معضلی به نام "ادرار مردان اروپایی" در شهر! +عکس

معضلی به نام "ادرار مردان اروپایی" در شهر! +عکس

البته نباید تصور کنید که توالت‌های عمومی کم‌تعداد موجود در شهر‌های اروپایی شبیه ساختمان‌هایی با امکاناتی از قبیل سرامیک، سنگ، شیرآب، درب و مایع دستشویی باشد! بسیاری از توالت‌های عمومی در این کشورهای اروپایی فقط از یک سازه فلزی عمودی و یک مجرای فاضلاب تشکیل شده و بس!

معضلی به نام "ادرار مردان اروپایی" در شهر! +عکس

معضلی به نام "ادرار مردان اروپایی" در شهر! +عکس

معضلی به نام "ادرار مردان اروپایی" در شهر! +عکسمعضلی به نام "ادرار مردان اروپایی" در شهر! +عکس

نکته‌ قابل توجه اینکه سرویس‌های بهداشتی عمومی برای زنان در کشورهای اروپایی خود یک معضل بسیار بزرگ دیگر است؛ بسیاری از این توالت‌های عمومی روباز و به حالت ایستاده ساخته‌ می‌شوند که اصلا قابل استفاده توسط زنان نیست! در سال 2017 زنان هلندی نسبت‌ به این معضل کمپینی راه‌اندازی کردند و خواهان ساخت توالت‌هایی عمومی مناسب با شرایط آنان در سطح شهرهای کشور خود شدند.

طبق آخرین آمار از سایت گاردین، فقط 3 عدد توالت عمومی در شهر آمستردام وجود دارد اما با وجود راه‌اندازی کمپین اعتراضی زنان هلندی، دولت و شهرداری به نظر مردم هیچ اهمیتی ندادند و با بهانه‌های واهی، احداث توالت‌های عمومی بیشتر را در اولویت پروژ‌ه‌های شهری قرار ندادند و مردم مخصوصاً زنان این کشور هنوز با بحران کمبود توالت عمومی مواجه هستند.

بسیاری از مسئولان اروپایی برای حل این مشکل‌، میلیون‌ها دلار در سال هزینه می‌کنند؛ در شهر پاریس، شهرداری برای کاهش آسیب فیزیکی و بهداشتی‌ این مسئله، روزانه 3 هزار کیلومتر از پیاده‌روها را با مواد ضدعفونی‌کننده تمیز می‌کند! پلیس نیز برای کاهش اقدام به ادرار کردن مردان فرانسوی در معابر عمومی، فرد خاطی را 75 دلار جریمه می‌کند و فرد خاطی باید محل مورد نظر را پاک‌سازی کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید