دانش‌بنیان‌ها می‌توانند عقب‌ماندگی اقتصاد کشور را جبران کنند


دانش‌بنیان‌ها می‌توانند عقب‌ماندگی اقتصاد کشور را جبران کنند

سمنان- ایرنا- نماینده مردم شهرستان‌های شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی گفت: اعطای مجوزها به واحدهای دانش‌محور، به‌منظور جبران عقب‌ماندگی اقتصاد کشور، آسان شود.

سیدحسن حسینی شاهرودی روز سه‌شنبه در جلسه شورای اداری و توسعه اقتصادی دانش‌بنیان و رونق تولید استان سمنان با حضور سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در سالن یادگار امام(ره) استانداری سمنان، افزود: تسریع در روند فعالیت شرکت‌های دانش بنیان با هدف پویایی در اقتصاد، عقب‌افتادگی کشور را در زمینه‌ها اقتصادی جبران می‌کند.

وی با بیان اینکه برخی شرکت‌های دولتی نه تنها از بودجه خود بلکه از بودحه جاری دولت نیز بهره‌ برده‌اند، تصریح کرد: بالغ بر هشت هزار میلیارد ریال درآمد و هزینه این شرکت‌های دولتی است که کمتر توجیهی در آن‌ها دیده می‌شود.

نماینده مردم شهرستان‌های شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر تنها ۱۰ درصد از این مبلغ به حوزه اقتصاد دانش‌بنیان تعلق گیرد، ایران در خاورمیانه از برخی کشورها عقب نمی‌ماند.

حسینی شاهرودی با اشاره به ضریب نفوذ ۵.۶ شرکت‌های دانش‌محور در کشور و ۸.۳ در سمنان، خاطرنشان کرد: ۳۳۱ واحد فناور در این استان ۸۰۰ نفر اشتغال، یک هزار میلیارد ریال فروش و یک هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال گردش مالی دارد.

وی ابرازداشت: این آمار برای استانی که سه برابر میانگین کشور دانشجو دارد، مطلوب نیست.

حسینی شاهرودی، به ضرورت شتاب‌دهی حرکت شرکت‌های دانش‌بنیان تاکید و اضافه کرد: محقق نشدن این مساله در سمنان سبب فقدان نقش تاثیرگذار شرکت‌های دانش‌محور در اقتصاد و اشتغال این استان شده است.

نماینده مردم شهرستان‌های شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی پیشنهاد کرد تا کارگروه مستقل و ویژه فناوری در مرکز استان با حضور معاونت استانداری، رئیس‌های پارک‌های علم و فناوری و مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط تشکیل شود.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری و رئیس بنیاد نخبگان کشور امروز به منظور افتتاح نخستین مرکز رشد واحدهای فناور خیرساز کشور در شهمیرزاد، شرکت در شورای ادارای استان و بازدید از چند واحد تولیدی دانش بنیان به استان سمنان سفر کرد.

استان سمنان حدود ۹۰ هزار دانشجو در بیش از ۴۰ دانشگاه و موسسه آموزش عالی دارد.

۹۸۹۱/۶۱۰۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اعدام برای کارگردان شیطان صفت / 2 دختر هنرجو را در تله شوم خود انداخت + جزییات