نذری به ذلالی آب/ جمعیت هلال احمر با نذر آب 2 به یاری مردم در مناطق محروم رفته است


نذری به ذلالی آب/ جمعیت هلال احمر با نذر آب 2 به یاری مردم در مناطق محروم رفته است

نذر آب 2 در استانهای درگیر خشکسالی توسط هلال احمر در حال اجراست، طرحی که در کنار آبرسانی به این مناطق ارائه خدمات سلامت و معیشت را هم در دستور کار خود قرار داده است.

خبرگزاری شبستان، سرویس اجتماعی، هادی دهقانی: جمعیت هلال احمر در سال ۹۷ برای مقابله با خشکسالی طرح نذر آب را در مناطق درگیر با خشکسالی اجرا کرد، این طرح در 19 منطقه استان سیستان و بلوچستان اجرا شد و توانست به کمک مردم مناطق درگیر با خشکسالی برود.

امسال نیز جمعیت هلال احمر از این نیاز در مناطق محروم و درگیر با خشکسالی غافل نمانده است و به یاری مردم در ۴ استان خراسان جنوبی، کرمان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان رفته است و در کنار آبرسانی به این مناطق رسیدگی به وضعیت سلامت، معیشت و ایجاد مخازن آب برای این مناطق را در دستور کار خود قرار داده است.

نذری به ذلالی آب/ جمعیت هلال احمر با نذر آب 2 به یاری مردم در مناطق محروم رفته است

طبق برنامه ریزیهای صورت گرفته از نیروها و پتانسیل موجود در استانها برای اجرای موفق این طرح استفاده شده است، در این طرح کاروان سلامت آذربایجان‌غربی است که به مدت ۵ روز در روستای مهرستان سیستان و بلوچستان ارائه خدمات بهداشتی و درمانی، فرهنگی و حمایتی را ارائه کرده است و از ویژگی‌های این کاروان استقرار آزمایشگاه سیار در محل برپایی این کاروان سلامت بوده است.

توزیع سبد کالا و ارزاق، اجرای طرح نیابت، اجرای برنامه‌های فرهنگی، ارائه مشاوره و آموزش‌های پیشگیری از بیماری‌های شایع، برنامه تیم سحر و برپایی ایستگاه نقاشی و برگزاری مسابقات ویژه کودکان و نوجوانان بوده است.

کاروان سلامت هلال‌احمر استان قم هم همزمان با اجرای «نذر آب۲»؛ به ۹۲۰ نفر در بخش سرباز و روستای پشامک سیستان و بلوچستان خدمات ارائه کرده و در کنار این خدمات تیم‌های سحر این استان هم فعال بوده است. در نخستین روز حضور این کاروان سلامت در پشامک، ۱۰۷ نفر از خدمات پرستاری شامل تزریقات، بخیه و درمان های سرپایی استفاده کردند و ۱۰۳ نفر توسط متخصص ریه، ۲۸۱ نفر توسط متخصص اطفال و ۷۱ نفر توسط متخصص زنان معاینه شدند. به علاوه ۱۷۲ نفر از خدمات پزشک عمومی و ۵۱ نفر از خدمات دندانپزشکی و ۵ نفر مشاور مامایی استفاده کردند، همچنین ۵۰ نفر از بانوان در طرح بزرگ نذر آب ۲ در بخش سرباز و روستای پشامک در جهت پیشگیری از دیابت آموزش دیدند.

تیم سحر معاونت امور جوانان استان قم با همراهی تیم متخصص معاونت داوطلبان در مناطق اجرای طرح ملی نذر آب ۲، اقدام به ارائه خدماتی با رویکرد درمانی، فرهنگی، آموزشی و حمایتی کرد. همچنین اجرای بازی های گروهی و ایجاد شور و نشاط در بین کودکان روستای پشامک شهرستان سرباز، برگزاری مسابقه نقاشی و نمایش خلاق کودکانه از برنامه های این تیم در این مناطق بود.

نذری به ذلالی آب/ جمعیت هلال احمر با نذر آب 2 به یاری مردم در مناطق محروم رفته است

تحویل محموله تانکرهای آب هلال‌احمر قم در روستاهای سرباز

در این زمینه نخستین محموله تانکرهای آب جمعیت هلال احمر قم در اجرای طرح نذر آب ۲ به هلال احمر استان سیستان و بلوچستان با هماهنگی و همکاری مطلوب خیرین استان قم با ظرفیت ۲ هزار لیتر تحویل داده شد.

کاروان سلامت ۲۷ نفره اعزامی اردبیل هم در خراسان جنوبی مرهمی بر زخم بیش از ۲ هزار بیمار گذاشته است. این کاروان در سفالبند ماخونیک در اطراف درح مستقر شده و ۲ هزار و ۳۶۰ بیمار را در دَرَح ویزیت کرده است. تحویل ۴۰۰ قلم دارو، توزیع نوشت افزار و وسایل بازی میان دانش آموزان، توزیع ۶۵۰ بسته حمایتی و ۱۰ هزار بطری آب معدنی، بسته های معیشتی و بهداشتی و ۸۰۰ جعبه کمک های اولیه در روستاهای خارستان، توت و بیشه، لجونک، ازبک، دریلوند و حور و … از دیگر برنامه های جانبی این کاروان بوده است.

کاروان سلامت هلال احمر استان تهران نیز در «چاه احمد» خاش در سیستان و بلوچستان استقرار دارد. افزون بر ۲۰ پزشک و کادر درمانی و خدماتی در قالب کاروان سلامت خدمات‌دهی به بیماران در بخش‌های عمومی، زنان، اطفال، روانشناسی و بهداشت دهان و دندان، اهدای تانکر، سبد غذایی، توزیع شیرخشک و اسباب بازی کودکان و سبد تحصیلی را انجام می‌دهند.

این کاروان از روز جمعه تا کنون به ۶۰۰ روستایی در مناطق کم برخوردار شهرستان خاش خدمات ارائه کرده و به مدت ۴ روز (تا چهار شهریور) به ارائه خدمات بهداشتی و درمانی می پردازد.

به علاوه با کمک خیرین فعال هلال احمر استان تهران بالغ بر ۶۰ تانکر آب هزار، ۲ هزار و پنج هزار لیتری تهیه شده است که امروز و فردا در روستاهای نیازمند نصب و با کمک آبفای شهرستان، به طور مرتب آبرسانی خواهد شد. همچنین یک دستگاه تصفیه آب صنعتی نیز با ظرفیت ۷ هزار لیتر امروز در شهر نوک آباد که ۶۵۰۰ نفر جمعیت دارد، نصب و تحویل مسئولان محلی شد.

دومین کاروان «نذر آب ٢» جمعیت هلال احمر استان خراسان رضوی به ۴۵۰۰ نفر از سکنه نهبندان خدمات بهداشتی و درمانی ارائه کردند.

اجرای کمپین نذر آب می تواند عطش هموطنان مانده در بیابانهای سوزان را سیراب کند اما برای آبرسانی دائمی به شهرها و روستاهای بسیاری که دچار تنش آبی هستند نیازمند عزم جدی مسئولین هستیم، چرا که تخمین زده می شود بیش از ۱۰ میلیون نفر در مناطقی زندگی می کنند که دچار تنش آبی هستند.

پایان پیام/55

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...