اقامتگاه جنگلی کیدوان سرولات


اقامتگاه جنگلی کِیدوان واقع در روستای لیمه سرا در 6 کیلومتری شهر چابکسر استان گیلان واقع شده است. روستای لیمه سرا و سرولات در دامنه رشته کوه‌های البرز و مشرف به دریای خزر قرار دارند و به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی 9 ماه از سال را در میان مه و ابر می‌باشند.برای رسیدن به این […] نوشته اقامتگاه جنگلی کیدوان سرولات اولین بار در جامع ترین پایگاه معرفی...

اقامتگاه جنگلی کِیدوان واقع در روستای لیمه سرا در ۶ کیلومتری شهر چابکسر استان گیلان واقع شده است. روستای لیمه سرا و سرولات در دامنه رشته کوه‌های البرز و مشرف به دریای خزر قرار دارند و به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی ۹ ماه از سال را در میان مه و ابر می‌باشند.برای رسیدن به این اقامتگاه باید ۲۰۰ متر در مسیری خاکی پیاده روی کنید زیرا امکان رفتن ماشین تا درب اقامتگاه وجود ندارد. همچنین اقامتگاه دارای ۳۰ عدد پله است و افراد سالمند و گردشگرانی که کودک خردسال به همراه دارند باید به این نکته توجه ویژه داشته باشند.

در روستای سرولات، این خانه ی بومی تنها کلبه جنگلی منطقه و به فاصله ای دور از دیگر خانه های روستایی است که برای افرادی که می خواهند اقامتی به دور از شلوغی و زندگی شهری داشته باشند انتخاب مناسبی است زیرا هیچ خانه ای تا شعاع ۵۰۰ متری آن وجود ندارد. مناظر فوق العاده دیدنی این روستا که در بین دو رودخانه آچی رود و کورئه قرار دارد، شامل جنگل های انبوه، مراتع سرسبز و دریای خزر در کنار مردمی مهمان نواز همه ساله گردشگران زیادی را به سمت خود می کشاند.
این اقامتگاه در زمینی به مساحت ۵۰۰ متر مربع و زیر بنای ۱۰۰ متر مربع ساخته شده و معماری کاملا سنتی و روستایی دارد و دارای ۱ واحد اقامتی، ۱ هال و ۱ باب اتاق شامل ۱ سرویس تخت خواب دو نفره و ۳ سرویس کف خواب سنتی، آشپزخانه و سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی می باشد. ظرفیت کلی اسکان و پذیرش اقامتگاه کلبه جنگلی کی دوان نیز ۱۰ گردشگر می باشد که بسیار مناسب برای سفر های خانوادگیست.
لازم به ذکر است اقامت در این خانه ی بومی بدون سرویس ارائه غذا خواهد بود و گردشگران می توانند انواع غذاهای محلی مانند ترش کباب، ماهی و مرغ شکم پر، سیر قلیه، میرزا قاسمی، کوکوی مرغ، باقالی قاتق و میرزا قاسمی را از رستوران های داخل روستا تهیه و سرو نمایند. از جمله امکانات و خدمات ارائه شده در این اقامتگاه می توان به مبلمان، یخچال، اجاق گاز، سیستم های سرمایشی و گرمایشی شمال دو پنکه سقفی و شومینه هیزمی، سرویس های کف خواب، آشپزخانه و وسایل آشپزی برای پخت و پز گردشگران اشاره کرد.

جاذبه های دیدنی و طبیعی اطراف این اقامتگاه نیز عبارتند از تماشا کوه، رودخانه ماسرکه، چشمه سرا، هساله کوه و بهترین فصل سفر به این منطقه فصل بهار، شهریور، مهر و آبان می باشد.
برای اقامت در این بوم گردی، حد اقل می بایست ۲ شب را رزرو نمایید.

اقامتگاه جنگلی کیدوان سرولات

فاصله حدودی اقامتگاه کِیدواک تا جاذبه های گردشگری و مکان های مهم :
فاصله تا فرودگاه رامسر : ۲۱.۴ کیلومتر ( ۴۰ دقیقه )
فاصله تا پایانه مسافربری رامسر : ۲۲.۸ کیلومتر ( ۳۶ دقیقه )
فاصله تا ایستگاه راه آهن قائم شهر : ۲۴۸ کیلومتر ( ۴ ساعت و ۹ دقیقه )
فاصله تا چشمه دمکش : ۱۲.۳ کیلومتر ( ۲۸ دقیقه )
فاصله تا رودخانه آچی رود : ۲۰۰ متر ( ۵ دقیقه )
فاصله تا تله کابین رامسر : ۱۲.۹ کیلومتر ( ۲۳ دقیقه )
فاصله تا چشمه آب معدنی سجیران : ۵۸.۳ کیلومتر ( ۱ ساعت و ۱۷ دقیقه )
فاصله تا چشمه آب شور لاکان : ۱۱۹ کیلومتر ( ۲ ساعت و ۶ دقیقه )
فاصله تا دریا : ۷.۶ کیلومتر ( ۱۷ دقیقه )
فاصله تا ساحل و پارک جنگلی گیشار : ۱۵.۸ کیلومتر ( ۲۳ دقیقه )
فاصله تا کاخ موزه رامسر : ۲۱.۲ کیلومتر ( ۳۷ دقیقه )
فاصله تا قله مارکو : ۳۲.۴ کیلومتر ( ۵۸ دقیقه )
فاصله تا موزه تماشاگه خزر : ۲۱.۲ کیلومتر ( ۳۷ دقیقه )

اقامتگاه جنگلی کیدوان سرولات
اقامتگاه جنگلی کیدوان سرولات
اقامتگاه جنگلی کیدوان سرولات
اقامتگاه جنگلی کیدوان سرولات
اقامتگاه جنگلی کیدوان سرولات

منبع : یو اسپیس – راهدون

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !