اقامتگاه بوم گردی سایه کاشان


اقامتگاه بوم گردی سرای سایه کاشان خانه ای باستانی واقع در شهر کاشان در استان اصفهان است که بنای اولیه آن در دوران قاجار ساخته شده و در دوران پهلوی، بخش هایی به آن الحاق شده است. این اقامتگاه با قدمتی 200 ساله، در سال 1396 بازسازی شد و سپس به بهره برداری رسید و […] نوشته اقامتگاه بوم گردی سایه کاشان اولین بار در جامع ترین پایگاه معرفی جاهای دیدنی...

اقامتگاه بوم گردی سرای سایه کاشان خانه ای باستانی واقع در شهر کاشان در استان اصفهان است که بنای اولیه آن در دوران قاجار ساخته شده و در دوران پهلوی، بخش هایی به آن الحاق شده است. این اقامتگاه با قدمتی ۲۰۰ ساله، در سال ۱۳۹۶ بازسازی شد و سپس به بهره برداری رسید و مورد توجه گردشگران و علاقه مندان به مدتی زندگی در محیط و خانه های روستایی و سنتی قرار گرفت.بنای این اقامتگاه متناسب با معماری خانه های کاشان ساخته شده طوری که اتاق ها دور تا دور حیاط این خانه و حوضی لاجوردی در وسط حیاط قرار گرفته است.
اقامتگاه سایه دارای ۶ باب اتاق می باشد که ظرفیت اسکان و پذیرایی ۱۹ گردشگر را دارد .این اقامتگاه دارای ۲ باب اتاق ۱ تخت، ۳ باب اتاق ۳ تخت و یک باب اتاق ۴ تخت می باشد.

از جمله خدمات این اقامتگاه می توان به سیستم گرمایشی و سرمایشی مانند رادیاتور، پکیج و کولر گازی، سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی، خدمات لاندری در اقامتگاه با هزینه جداگانه، اتو و سشوار، پارکینگ روباز در صد متری اقامتگاه، و راهنمای تور گردشگری برای تور کویر، نیاسر و ابیانه، اینترنت وایرلس رایگان و پذیرش و اسکان ۲۴ ساعته، اشاره کرد. لازم به ذکر است تمامی اتاق های این اقامتگاه فاقد تلویزیون و یخچال هستند.این اقامتگاه به جاذبه های گردشگری کاشان مثل خانه بروجردی‌ها، باغ و حمام فین کاشان، غار نیاسر (غار تالار رئیس)، بازار سنتی کاشان، قمصر کاشان، شهر زیرزمینی نوش آباد (مجموعه اویی)، روستای ابیانه و خانه عامری ها نزدیک است و گردشگران به آسانی می توانند از این اماکن دیدن نمایند.

گفتنی است در قسمت هایی از این اقامتگاه تعدادی پله وجود دارد که افراد مسن و گردشگرانی که کودکان خردسال به همراه دارند باید توجه لازم را در این زمینه داشته باشند.
گردشگران می توانند در این اقامتگاه انواع غذاهای محلی این شهر نظیر شفته سماغ، شوید پلو با گوشت و لوبیا، کوفته آب سماق کاشانی، خورش نخود آله، جوجویی تاس کباب کاشانی و چلو دیزی را با هماهنگی قبلی سفارش دهند و از طعم لذیذ و محلی آن ها لذت ببرند.
اقامت برای کودکان کمتر از ۵ سال رایگان و از ۵ تا ۱۰ سال نیم بها می باشد.

اقامتگاه بوم گردی سایه کاشان

فاصله حدودی اقامتگاه سایه تا جاذبه های گردشگری و مکان های مهم :
فاصله تا فرودگاه کاشان : ۱۸.۴ کیلومتر ( ۲۴ دقیقه )
فاصله تا ایستگاه راه آهن کاشان : ۶.۸ کیلومتر ( ۱۵ دقیقه )
فاصله تا پایانه مسافربری کاشان : ۲.۱ کیلومتر (۷ دقیقه )
فاصله تا مسجد آقابزرگ کاشان : ۴۵۰ متر ( ۲ دقیقه )
فاصله تا بازار سنتی کاشان : ۸۵۰ متر ( ۳ دقیقه )
فاصله تا خانه عامری های کاشان : ۹۰۰ متر ( ۴ دقیقه )
فاصله تا بازار بزرگ صفویه : ۲.۲ کیلومتر ( ۸ دقیقه )
فاصله تا باغ و حمام فین کاشان : ۸.۱ کیلومتر ( ۱۷ دقیقه )
فاصله تا شهر زیرزمینی نوش آباد (مجموعه اویی) : ۱۳.۶ کیلومتر ( ۲۴ دقیقه )
فاصله تا روستای قمصر کاشان : ۳۲.۱ کیلومتر (۳۶ دقیقه )
فاصله تا غار نیاسر : ۳۷.۶ کیلومتر ( ۴۴ دقیقه )
فاصله تا روستای گردشگری و قلعه ابیانه : ۷۶.۸ کیلومتر ( ۱ ساعت و ۱۲ دقیقه )
آدرس:استان اصفهان ، شهر کاشان ، خیابان فاضل نراقی ، فرهنگ ۲۹ ، شهید قلع گر

اقامتگاه بوم گردی سایه کاشان
اقامتگاه بوم گردی سایه کاشان

اقامتگاه بوم گردی سایه کاشان
اقامتگاه بوم گردی سایه کاشان

منبع : ایران هتل آنلاین – یو اسپیس – بی سفر

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کامرون به نتانیاهو: سپاه را به عنوان نهاد تروریستی شناسایی نمی‌کنیم